۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۷۰۵۴۰
واکنش آیت الله کعبی به نظرسنجی درباره انتخاب رییس جدید جامعه مدرسین؛

راهبرد جامعه مدرسین؛ ادامه راه آیت الله یزدی و تقویت مشی انقلابی گری

راهبرد جامعه مدرسین؛ ادامه راه آیت الله یزدی و تقویت مشی انقلابی گری
آیت الله کعبی با انتقاد از طراحی برخی نظرسنجی ها در فضای مجازی برای انتخاب رییس جدید جامعه مدرسین، این قبیل اقدامات را بر خلاف مصلحت و فاقد اعتبار خواند.

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به اقدام برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی در راه اندازی نظرسنجی برای انتخاب رییس آینده جامعه مدرسین، اظهار داشت: جامعه مدرسین با سازوکارهای داخلی، عقلانیت جمعی و مطابق با شؤون و احترام ویژه ای که اعضا نسبت به یکدیگر قائل هستند، برای رشد و تعالی این نهاد در تحقق ماموریت های بزرگ علمی، سیاسی و اجتماعی و نیز صیانت از حوزه های علمیه تصمیم می گیرد.

وی تاکید کرد که بر همین اساس نظرسنجی های بیرونی فاقد هر گونه اعتبار و بر خلاف مصلحت و بلکه به ضرر روحانیت است.

آیت الله کعبی با اشاره به قرار گرفتن نام خودش در این لیست، گفت: با توجه به این که اسم بنده را هم در این لیست آورده اند، بنده همه عزیزان و بزرگان را دارای صلاحیت و اولی از خودم می دانم و خود را شایسته این جایگاه نمی دانم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از همه فعالان رسانه ای، اجتماعی و سیاسی و عموم حوزویان خواست اجازه دهند جامعه مدرسین خودش در این مورد تصمیم بگیرد؛ برای این نهاد برجسته کسی تصمیم سازی نمی کند و اعضای محترم خودشان تصمیم می گیرند.

آیت الله کعبی در پایان گفت وگو با رسا با تاکید بر این که جامعه مدرسین نهاد عالی علمی و حوزوی و با هویت و مشی انقلابی است، تصریح کرد: ادامه راه مرحوم آیت الله یزدی رضوان الله علیه با تاکید بر وحدت و انسجام درونی و تقویت مشی انقلابی جامعه مدرسین است./ج

 

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
احسنت و آفرین
1
0
خراسانی نژاد مصطفی
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
بهتره امور بزرگان رو به خودشون بسپاریم و توی کار اونا دخالت نکنیم.
1
0