۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۵۸۹
در مدرسه شهیدین برگزار شد؛

نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه قم

نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه قم
نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه استان قم در مدرسه شهیدین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه استان قم امروز در مدرسه شهیدین برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام محمد صالح مازنی، مدیر ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه انجام شد معاونان پژوهش مدارس علمیه قم به بیان دیدگاه ها و آسیب ها در عرصه پژوهش پرداختند.

معاون پژوهش مدرسه علوی با اشاره به مشکلات طلاب در رابطه با پژوهش گفت: یکی از مسائل پیش روی طلاب این است که حجم بالای دروس اجازه نمی دهد تا طلاب به بحث های پژوهشی بپردازند و در واقع برخی دروس رسمی راه پژوهش را سد کرده است.

حجت الاسلام عسگری معاون پژوهش مدرسه صدوقی فاز5  اظهار داشت: پژوهش نیازمند پژوهش است به این معنی که روش های پژوهشی و موضوعات آن باید مورد بررسی قرار گیرد و در این حوزه باید نوآوری هایی رقم بخورد.

وی افزود: اینگونه به نظر می رسد که حاصل فعالیت های پژوهشی طلاب مورد استفاده کاربردی قرار نمی گیرد و این انگیزه طلاب را تضعیف می کند.

در ادامه معاونان پژوهش مدارس به بیان نظرات خود د رامر پژوهش پرداختندو اصلاح قوانین پژوهشی، پرهیز از موازی کاری، برنامه های انگیزشی برای طلاب، برگزاری گعده های علمی ،آموزش ادامه دار پژوهشگران و معاونین پژوهش و نکات متعدد دیگر به عنوان پیشنهاداتی برای ارتقاء پژوهش در حوزه مطرح شد.

تنی چند از طلاب نیز نبود انگیزه در طلاب، کمبود امکانات و بودجه، نیازسنجی نادرست در موضوعات پژوهشی و فقدان مهارت های پژوهشی و مواردی از این دست را از جمله آسیب های پژوهش دانستند./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
احسنت و آفرین
0
0