۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۰۸۱۳
انتقاد نماینده ولی فقیه در مازندران از سخنان یک روحانی؛

روحانی نماهای ساده لوح در لباس آیت الله به دشمن خدمت می کنند

روحانی نماهای ساده لوح در لباس آیت الله به دشمن خدمت می کنند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی خطر روحانی بی تقوا را برای جامعه بسیار زیاد دانست و گفت: برخی روحانی نماهای ساده لوح و خطاکار در لباس آیت الله در خدمت دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در درس اخلاق خود که به صورت آنلاین برگزار شد، علم را نخستین درس خداوند متعال برای انسان ها عنوان کرد و بر ضرورت علم آموزی طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که علم، انسان را بی نیاز از بسیاری امور خواهد کرد، افزود: نخستین وظیفه سرباز امام زمان(عج) که در پادگان آن حضرت مشغول خدمت است، علم آموزی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که علم موجب رشد و پیشرفت فرد، جامعه و کشور خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر ضرورت اهمیت علم و دانش تأکید کردند.

امام جمعه ساری با بیان این که با علم و دانش می توانیم از سیطره استکبار جهانی جدا شویم، ادامه داد: اگر نیاز به آنها داشته باشیم عزت و استقلال نمی توانیم داشته باشیم و در همه چیز باید کوتاه بیاییم.

طلبه ضعیف شایسته و زیبنده جامعه حوزوی نیست

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که یک طلبه باید از فرصت های به وجود آمده در جهت علم آموزی بهره گیرد، افزود: طلبه ضعیف شایسته و زیبنده جامعه حوزوی نیست.

وی با بیان این که انسان با خواندن، مطالعه، مباحثه و تلاش پیشرفت خواهد کرد، بیان داشت: اساس کار زحمت و تلاش است و اگر در کنار آن استعداد هم باشد به طور حتم نتیجه بهتری خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقوا را دومین درس خداوند متعال به انسان ها دانست و تصریح کرد: اگر در کنار علم تقوا هم باشد آن علم مفید خواهد بود و اگر علم ما فاقد تقوا باشد از آن علم در مسیر گناه استفاده خواهد شد.

امام جمعه ساری، داشتن تقوا برای یک طلبه را امری ضروری دانست و با بیان این که بی تقوایی انسان را از بهشت خارج می کند، افزود: طلاب و علمای دین باید مجهز به مراحل بالای تقوا باشند تا بتوانند مراحل پایین تقوا را به مردم انتقال دهند.

خطر یک روحانی بی تقوا برای جامعه بسیار زیاد است

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که خطر یک روحانی بی تقوا برای جامعه بسیار زیاد است به تلاش ها و توطئه های استکبار در ماه های اخیر علیه روحانیت و حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی روحانی نما ها، دلقک دشمن شده و حرف دشمن را می زنند و به شکلی به انقلاب، اسلام و رهبری توهین می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز آمریکا و استکبار جهانی با فشار اقتصادی، جنگ روانی، تهدید های نظامی، به راه انداختن تیم های تروریستی، فضای مجازی و تبلیغات علیه دین و روحانیت به دنبال فشار به ایران اسلامی هستند، ادامه داد: برخی روحانی نماهای ساده لوح، خطاکار، در لباس آیت الله در خدمت شیطان و آمریکا هستند و از یک فرد خائن که در خدمت سرویس های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه بود حمایت و او را شهید خطاب می کنند این افراد ممکن است سوادی داشته باشند اما از تقوا فاصله گرفتند.

ضرورت دشمن شناسی طلاب و روحانیان

امام جمعه ساری، دشمن شناسی را سومین درس خداوند به انسان ها دانست و با بیان این که با دشمن نباید رابطه دوستی داشت و خلوت کرد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید دشمن را بشناسند و بدانند که در رأس شیطان ها آمریکا قرار دارد.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان ممکن است از بی سوادی و بی تقوایی ضربه نخورند، اما ممکن است از ساده لوحی و بی بصیرتی ضربه بخورند، افزود: نداشتن بصیرت سیاسی، اجتماعی و تحلیل صحیح از مسائل سیاسی و اجتماعی موجب گمراهی می شود و دشمن نیز به دنبال همین افراد است.

طلاب باید در کنار درس، تقوا و بصیرت سیاسی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که دشمنان از انسان های اهل بصیرت و عمارها می ترسند و آنها را ترور شخصیت می کنند و به دنبال از بین بردن آنها است، خاطرنشان کرد: طلاب حتماً باید در کنار درس، تقوا و بصیرت سیاسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مسؤولان حوزه باید طلاب را به بصیرت مجهز کنند، تصریح کرد: اگر یک طلبه و روحانی در آینده مرجع تقلید شود در اثر بی بصیرتی ممکن است حرفی را بزند و راهی را در پیش بگیرد و کاری را انجام دهد که موجب گمراهی میلیون ها نفر شود./950/پ210/ب1

ارسال نظرات