۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۲۶۹۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه ریشه در کمرنگ شدن اعتقادات دینی دارد

بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه ریشه در کمرنگ شدن اعتقادات دینی دارد
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: ریشه بسیاری از بدرفتاری ها و ناهنجاری ها در جامعه ما ریشه در کمرنگ شدن اعتقادات دینی و ایمانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی ظهر امروز در مراسم اقامه عزای ایامه فاطمیه در سخنانی اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) تنها از این جهت که دختر پیامبر و یا اینکه همسر امیرالمومنین(ع) و... بوده است، به بدین جایگاه رفیع نرسیده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: جایگاهی که فاطمه زهرا (س) به دست آورد حاصل تربیت اسلامی و الهی این بانوی بزرگ اسلام بود که در دورانی به رشد و جایگاه والای انسانی رسیدند که هنوز بشر در ابتدایی ترین نیازهای خود درمانده بود.

این استاد حوزوی خودسازی دینی را یکی از ویژگی حضرت فاطمه (س) دانست و افزود: حضرت فاطمه (س) به توجه به فضای مناسبی که در خانواده خویش برای آموزش و فراگیری معنویات داشت و نیز هوش و بصیرت ذاتی که خداوند متعال به وی عطا کرده بود توانست مدارج معنوی و علمی را به تدریج طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاید بتوان گفت تاثیر فاطمه زهرا (س) در تداوم ولایت بزرگترین و اصلی ترین ویژگی دخت رسول اکرم (ص) باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه باید سیره این حضرت برای زن و دختر مسلمان ناشناخته نباشد، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) به صفات بارزی متصف بودند که اگر بانوی مسلمان و ایرانی به آن تاسی کند هرگز در زندگی خویش دچار حرمان و پشیمانی نخواهد شد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات موجود در جامعه، بیان داشت: تجربه نشان داده است که هرگاه انسان از معنویات دور شود، بدی ها و ناهنجاری های شخصیتی و اجتماعی به سراغ وی خواهند آمد، لذا دور شدن از معنویات ما را از مسیر اصلی خارج که همان مسیر الهی است، به بیراهه می برد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: اکنون در جوامع غربی این مادیگرایی است که حکمفرمانی می کند و صرفا کسی در جهان غرب به عنوان انسان برتر شناخته می شود که یا مال و دارایی داشته باشد یا پست و منصب و در میان آنان تقوا و دین مداری محلی از اعراب ندارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال استحاله فکری و اعتقادی جوان ایرانی هستند، گفت: دشمنان سالیانه میلیاردها دلار هزینه تبلیغات مسموم و دین ستیزانه می کنند به امید اینکه جوان ایرانی و مسلمان را در مسیری که ترسیم کرده اند قرار دهند، لذا قشر مذهبی به ویژه روحانیون در این مقوله وظیفه سنگینی برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه آمار طلاق، اعتیاد، سرقت و... معلول بی ایمانی و دور شدن از معنویات است، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات اقتصادی حال حاضر را کنار بگذاریم ریشه بسیاری از بدرفتاری ها و ناهنجاری ها در جامعه ما ریشه در کمرنگ شدن اعتقادات دینی و ایمانی دارد.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود افزود: امیدواریم که جوان ایرانی و مسلمان جایگاه خود را در این دنیا پیدا کند و با تاسی از داشته های فراوان دینی و معرفتی مسیر اعتلای انسانی را طی کند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات