۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۳۵۶۶
حجت الاسلام مهدوی راد:

پرداختن شهید مطهری به مسائل اجتماعی، حرکتی خلاف جهت دیدگاه مرسوم بود

پرداختن شهید مطهری به مسائل اجتماعی، حرکتی خلاف جهت دیدگاه مرسوم بود
حجت الاسلام مهدوی راد گفت: برخلاف معیارهای موجود که برخی تصور می‌کنند کسانی که در چنین سطحی از علم و عرفان هستند نباید در مسائل اجتماعی وارد شود، شهید مطهری عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزار ی رسا، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد دبیر علمی همایش بین المللی «باز اندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل روز » امروز در نشست خبری این همایش با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: شهید مطهری ذو الایدی است و این تعبیر را خداوند در مورد برخی از انبیای خود به کار می برد.

دبیر علمی همایش بیان داشت: به وجوه فهم قرآنی و تفسیر قرآن ایشان خیلی کم توجه شده است چرا که زاویه دید ایشان علاوه بر اینکه در بسیاری از ابعاد تمدن اسلامی بی نظیر است در فهم قرآن، عرفان و بسیاری دیگر از امور معرفتی نیز چنین است.

وی افزود: برخلاف معیارهای موجود که برخی تصور می کنند کسانی که در چنین سطحی از علم و عرفان هستند نباید در مسائل اجتماعی وارد شود، ایشان عمل می کنند؛ استاد در مسائل اجتماعی اگر نگوییم بی نظیر، لااقل کم نظیر بوده اند و نگاهی کوتاه به مقالات رسیده این را اثبات می کند.

حجت الاسلام مهدوی راد بیان داشت: به دلیل اخلاص و طهارت روحی شهید مطهری، آثارشان به زبان های مختلف ترجمه شده و مورد اقبال دوستدارن ایشان قرار گرفت و همین باعث شد تا در این همایش آثار خوب و متعددی را شاهد باشیم و عالمان بزرگی را از جهان عرب می بینیم که به ارائه آثار پرداخته اند.

دبیر علمی همایش ابراز داشت: جای بسی خرسندی است که در صدمین سال ولادت شهید مطهری این فرصت فراهم شده است تا جهان با آثار و اندیشه ایشان بیش از پیش آشنا شود.

حجت الاسلام مهدوی راد ادامه داد: در برخی مقالات به موضوعاتی نظیر حکومت و حقوق زن پرداخته شده اما برای پرداختن به موضوعاتی از این دست نیاز به بررسی بیشتری است و لازم است به یادداشت های ایشان توجه بیشتری شود و این یادداشت ها که یک جلد از آن هم منتشر شده تنها یادداشت نیست بلکه نوعی نظریه پردازی است.

دبیر علمی همایش گفت: شهید مطهری به مسائل روز توجه خاصی داشتند و آخرین اثر ایشان نیز به بحث اقتصاد می پردازد و نکته حایز اهمیت نگاه عمیق فقهی ایشان در این مباحث است./1399/پ202/ف

ارسال نظرات