۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۷۵۹۰۴
فرهنگ و جهش تولید (۴۶)؛

نا امید کردن تولید کنندگان مغایر با شعار جهش تولید

حجت الاسلام شاهرودی گفت: دولت باید در برداشتن موانع تولید تلاش کند و بروکراسی های طولانی که در مقابل بخش خصوصی قد علم کرده را حذف کند.

 حجت الاسلام حسن احمدی شاهرودی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: شعارهایی که مقام معظم رهبری هرساله تعیین می نمایند برای شعار دادن و تبلیغ قولی در قالب سخنرانی یا همایش یا پوستر و پلاکارت تبلیغاتی نیست.

وی با اشاره به تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی افزود: فرامین رهبری اصولاً از مقوله شعار نیست بلکه فقط تعیین یک راهبرد و هدف گذاری عملی فراروی مردم و نهادهای حکومتی و غیر حکومتی است که تمثل آن در قوای سه گانه و خصوصا دولت و مجلس می باشد.

مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: باید عملکرد دولت و نهادهای وابسته را بیشتر مدنظر قرار داد در این رابطه اگر چه دولت از اول به ارشادات مقام معظم رهبری مبنی بر نا امیدی از خارج و تکیه بر داخل و جوانان توجه نمی کردند، اما متاسفانه دولت در شش ماهه دوم سال به این نتیجه رسید که به سمت تولید داخلی روی  آورد که این خود جای شکر دارد.

حجت الاسلام شاهرودی خاطرنشان کرد: توجه ریاست محترم قوه قضائیه به تظلم خواهی کارخانجات تعطیل شده توسط بانک ها و خصوصی سازی های غلط، قابل تقدیر است این امر مقدمات جهش تولید را  به همراه داشت و موانع را تا اندازه ای از میان بر می دارد.

وی در پایان گفت: دولت باید در برداشتن موانع تولید تلاش کند و بروکراسی های طولانی و پیچیده را که در مقابل بخش خصوصی قد علم کرده را حذف کند.

ارسال نظرات