۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۷۶۰۳۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقض عهد آمریکایی ها در معاهدات بین المللی بدتر از دوره جاهلیت است

نقض عهد آمریکایی ها در معاهدات بین المللی بدتر از دوره جاهلیت است
مازندران - امام جمعه ساری به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بدعهدی آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: نقض عهد آمریکایی ها نشان می دهد رفتار آنها از دوره جاهلیت نیز بدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در کنگره ملی داستان کوتاه دفاع مقدس با اشاره به اهمیت قلم در قرآن کریم، گفت: نخستین آیات نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام(ص) با محوریت قلم بوده است.

وی با بیان این که سوره های قرآن ترتیب نزول آن با ترتیب تدوین آن متفاوت است، افزود: نخستین سوره علق و دومین قلم بود که خدواند در سوره علق به نقش دانشی قلم و در سوره قلم به نقش ارزشی آن اشاره کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نقش دانشی قلم تاریخ را می نگارد، علم را تدوین می‌کند، علم را نشر می‌دهد و وسیله آموزش را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: از جمله آنها همین نوشتن داستان های قرآن و آثاری که نگاشته شده که بخشی از پیام های خداوند و اهداف خداوند در این آثار وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار بسیار پررنگ و برجسته است، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم در بعد دانش رشد کنیم باید به قلم توجه کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قرآن کریم در بخش ارزشی قلم وقتی به قلم قسم می خورد می خواهد به قداست قلم اشاره کند و باید به آن توجه کنیم، گفت: در صدر اسلام قلم در بعد دانشی خیلی وجود نداشت اما به نظر می رسد در بعد ارزشی مقداری کارکرد آن بهتر بود یعنی اگر عهدی می بستند قالباً به آثار قلمشان پایبند بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در برخی از موارد هم اگر نقض می شد رد پای یهودیان بود که اگر در حال حاضر بودند نقش صهیونیست ها را بازی می کردند.

وی با اشاره به کارکرد بالای قلم در بعد دانشی خاطرنشان کرد: اما در بعد ارزشی آن انتظار برآورده نمی شود و به راحتی از معاهده ها خارج می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدی و نقض عهد آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: نقض عهد از سوی آمریکایی ها نشان می دهد رفتار آنها از دوره جاهلیت نیز بدتر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ما گاهی بیشتر از آنچه متعهد شدیم انجام دادیم، اما آنها به راحتی از معاهده های بین المللی خارج می شوند، تصریح کرد: نباید به چنین کشورهایی اعتماد کرد چون آنها به راحتی و در زمان خاص از معاهده ها خارج می شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به طرح دوره مسأله اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: باز هم چاله دیگری پیش روی ما قرار دارد که باید مراقب باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر قلم در راه خدا قرار بگیرید هم بعد دانش و هم بعد ارزشی آن در مسیر درستی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اگر علم، دانش و قلم در راه خدا باشد سلاح ها کنار خواهد رفت، اما اگر در راه خدا نباشد خطرناک است و خودش سلاح ساز می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ادارات، نهادها، مسؤولان و مدیران قلم را در راه صحیح استفاده کنند، تصریح کرد: نباید دروغ نوشته و گزارش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که کسانی که در نشر و تدوین ارزش ها قلم می زنند جایگاه والایی دارند، گفت: شهید نمونه ای از قلم خداست و‌ شهدا نمونه ای از داستان های کوتاه خدایی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: اگر آثار قلم وجودی شهدا را این آیه های کتاب ارزش، ایثار و شهادت را به درستی بشناسیم و بازخوانی کنیم و نشر دهیم بزرگترین تحول تاریخی اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات