۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۰۳۴۴
حجت الاسلام ابطحی:

رییس جمهور باید به عصای داخلی تکیه کند

رییس جمهور باید به عصای داخلی تکیه کند
اصفهان - مدیر امور مساجد استان اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات کشور با تکیه بر توان داخلی برطرف خواهد شد، رییس جمهور باید معتقد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، ظهر امروز در گفتگویی برخط با موضوع انتخاب اصلح، با بیان اینکه دینداری، با کفایت بودن، عدالتخواهی و فساد ستیز بودن از شاخصه‌های مهم رییس جمهور است، گفت: رییس جمهور باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد.

وی در ادامه افزود: کسی باید مسؤولیت مهم ریاست جمهوری را برعهده بگیرد که روحیات انقلابی و عملکرد انقلابی و جهادی داشته باشد، نظام ما و کشور ما براساس انقلاب اسلامی پایه گذاری شده است و انسانی که روحیه انقلابی ندارد نمی‌تواند برای نظام مفید و مثمر ثمر باشد و برای کشور و مردم کار بکند.

حجت الاسلام ابطحی روحیه جهادی داشتن را یک ضرورت و شرط لازم برای رییس جمهور برشمرد و اظهار کرد: روحیه جهادی یعنی روحیه‌ای که شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، روحیه‌ای که باعث می‌شود این شهید عزیز در جبهه، در سیل خوزستان و در عرصه مقاومت و بین المللی افتخار آفرینی کرده و عملکردی جهادی دارد، متأسفانه در طول عمر انقلاب اسلامی از این گوهر گرانبهای روحیه جهادی در قوه مجریه آنچنان که باید و شاید بهره نبرده‌ایم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب وجود یک رییس جمهور انقلابی با روحیه جهادی را عامل حل مشکلات کشور می‌دانند، تصریح کرد: رییس جمهور باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی به کار بگیرد و تمام وقتش در مسیر خدمت کردن به کشور و مردم و نظام مقدس اسلامی صرف بشود.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید معتقد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باشد و بر توان مردم و ظرفیت‌های داخل کشور اتکا کند، باید بداند که بسیاری از مشکلات و بلکه همه مشکلات را از طریق استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های کشور می توان حل کرد و لازم نیست چشم به کشورهای دیگر و دولت‌های بیگانه داشته باشد.

حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر ضرورت اتکای دولت به توان داخلی، گفت: رییس جمهوری باید به عصای داخلی تکیه کند، به توان و ظرفیت نیروهای داخلی معتقد باشد و بداند ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در کشور ما وجود دارد که در بسیاری از کشورها نیست و می‌تواند با تکیه بر این توانمندی‌ها بسیاری از معضلات کشور را حل بکند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان روحیه جوانگرایی را از دیگر شاخصه‌ها و ویژگی‌های رییس جمهور دانست و اظهار کرد: استفاده از نسل جوان  یک ویژگی بسیار مهم است، نسل اول انقلاب آنچه باید انجام می‌دادند در این سالیان سال انجام داده‌اند و اکنون زمان آن است که کارها را به نسل جوان که در عرصه‌های مختلف افتخار آفرینی کرده و کارهای بزرگی انجام داده‌اند بسپاریم، بسیاری از پیشرفتهای کشور در عرصه‌های مختلف حاصل فعالیت جوانان است.

وی بر ضرورت ایجاد فضای فعالیت و میدان داری برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: رییس جمهور باید معتقد به توانایی نسل جوان باشد. رهبر معظم انقلاب فرمودند رییس جمهور باید امیدوار به آینده و آینده نگر باشد، انسانی ناامید به آینده باشد مردم را هم ناامید خواهد کرد، کسی که می‌خواهد برای کشور کار بکند باید امیدوار باشد.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه خاطرنشان کرد: انسانی که آینده نگر نیست و افق دیدش کوتاه است و به توان داخلی اعتقاد ندارد و وابسته فکر می‌کند قطعا نمی‌تواند برای کشور، مردم ما و نظام مقدس اسلامی مفید باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات