۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۴۹۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

اولویت نخست طلاب در انتخابات تبلیغ و تبیین مشارکت حداکثری باشد

اولویت نخست طلاب در انتخابات تبلیغ و تبیین مشارکت حداکثری باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: اولویت اصلی طلاب در انتخابات پیش رو تبلیغ و تبیین اصل شرکت فعال مردم در عرصه انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در ادامه سلسله جلسات سلوک انقلابی، با اشاره به پایان ماه رمضان، بر بهره‌گیری از فیوضات معنوی این ماه برای کل سال تأکید کرد و افزود: ماه رمضان ماه بندگی و خودسازی بود و بهترین ثمره این ماه تقوا است که باید ره‌توشه کل سال باشد.

وی افزود: تقوا یعنی انسان خدا را در هر حال و در همه‌جا ناظر در تمام شئون زندگی خود ببیند و این جز با مراقبت لحظه‌به‌لحظه بر اساس درک حضور دائمی در محضر خدا حاصل نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه گفت: این تقوای حاصل از درک حضور دائمی در محضر خدا ثمرات زیادی ازجمله توکل، آرامش، ایثار و گذشت، وقف دین خدا شدن، بصیرت و ... دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: این مراقبت از نفس دربردارنده توجه به خداست؛ ازاین‌رو هر چه انسان توجهش به خدا بیشتر شود، دریافت‌های معنوی‌اش نیز بیشتر خواهد شد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه حوزه علمیه مطلوب را متشکل از روحانیت مهذب، خودساخته، متخلق به اخلاق اسلامی و بصیر معرفی کرد و افزود: سیره علمای گذشته هم سرآمدی در هر دو عرصه اخلاق و اجتماع بوده است.

وی ادامه داد: می‌توان دوره حدوداً هزار ساله تاریخچه حوزه‌های علمیه شیعه را به سه دوره اصلی حاشیه‌نشینی که هم‌زمان با دوره غیبت امام عصر (عج) بود، دوره خودباوری و استقلال حوزه و دوره شکوفایی آن تقسیم کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافت.

حجت‌الاسلام تکمیلی در ادامه با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر لزوم نقش‌آفرینی حوزویان در جامعه و مسائل سیاسی تصریح کرد: در دوران باشکوه انقلاب اسلامی در بزنگاه‌ها و مقاطع حساس روحانیون با حضور خود نقش پررنگی در روشنگری و تبیین مسائل برای مردم در جامعه داشتند؛ لذا حضور روحانیون در مقاطع پیش رو نیز یک تکلیف و عدم حضور آنان گناه کبیره است.

وی ادامه داد: گاهی انسان چند وظیفه دارد و هیچ‌گاه به خاطر یک وظیفه از وظایف دیگر نباید شانه خالی کند؛ لذا درس خواندن و فعالیت‌های علمی برای طلبه وظیفه است و توجه به مسائل روز و جامعه هم وظیفه‌ای دیگر که هرکدام از اهمیت خاصی برخوردار است و طلاب باید با جدیت وارد آن شوند.

امام‌جمعه شهرستان شیروان با اشاره به شرایط کنونی کشور و انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اولویت اصلی طلاب در انتخابات پیش رو باید تبلیغ و تبیین اصل شرکت فعال مردم در عرصه انتخابات با هدف تحقق مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات