۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۰۲۹
حجت الاسلام ذاکر در گفت‌وگو با رسا:

مبارزه با فساد، مردم را به نظام امیدوار می کند

مبارزه با فساد، مردم را به نظام امیدوار می کند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: سیاست‌های آقای اژه‌ای همان سیاست‌های آقای رئیسی است که منبعث از منویات رهبری می‌باشد و این مایه مباهات است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه گفت: سیاست‌های آقای اژه‌ای همان سیاست‌های آقای رئیسی است که منبعث از منویات رهبری می‌باشد و این مایه مباهات است.

وی همچنین افزود: آقای رئیسی چندین شاخصه بسیار مهم داشتند که یکی از آنها و اصلی‌ترین آنها مبارزه با فساد بود؛ فساد امروزه باعث بی عدالتی در بین مردم شده که اموال بیت المال را هدر می‌دهند؛ این کار منجر به بدبینی مردم نسبت به نظام شده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سیاست‌های امروز قوه قضائیه توسط آقای اژه‌ای دنبال شود قطعا شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود؛ از جمله آنها مردمی بودن و بین مردم بودن است که قوه قضائیه را روبه پیشرفت خواهد برد.

وی ضمن بیان اینکه از صحبت‌ها و پیشینه آقای اژه‌ای مشخص می‌شود که کاملا مردمی هستند، اظهار داشت: مسأله دومی که باید پیگیری بشود، فساد ستیزی است که آقای اژه ای حقیقتا جزء اشداء علی المفسدین خواهند بود و البته این را در پیشینه خود هم نشان داده اند.

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: امروز ما ابزار نظارتی بسیار خوبی داریم ولی ابزار قوه قضائیه که سازمان بازرسی است، بسیار ضعیف عمل کرده است؛ یکی از تحولات در این مسأله، استانی شدن دفتر بازرسی است نه اینکه در مراکز استان‌ها صرفا یک دفتری باشد.

وی تصریح کرد: حکومت اسلامی دو پایه اساسی دارد، یکی مردم و دیگری اسلام که امروز مردم کم رنگ شده اند؛ زیرا حقوق عامه کمرنگ شده و ظالمان پررنگ‌تر و قدرتمند‌تر شده اند و قوه قضائیه باید در این مسأله وارد شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: یکی دیگر از وظایفی که قوه قضائیه باید پیگیری کند حمایت از قضات و کارکنان خود است؛ و البته باید قضات جهادی را شناسایی کند تا روند تحولی قوه قضائیه تسریع شود.

ارسال نظرات