۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۴۴۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

غدیر باید به گفتمان زنده و همیشگی جامعه اسلامی تبدیل شود

غدیر باید به گفتمان زنده و همیشگی جامعه اسلامی تبدیل شود
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی باید رنگ و بوی علوی داشته باشند، گفت: اشرافیت و تجملات بدترین آسیب و آفت برای جریان غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش علما، وعاظ، ائمه جمعه و جماعات استان به مناسبت ایام پیش روی دهه غدیر در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، حفظ واقعیت و هویت تاریخی غدیر و انتقال نسل به نسل آن را نخستین و مهم ترین وظیفه در راستای نشر و گسترش غدیر در جامعه دانست.

وی با تأکید براین که باید یک روایت گری صحیحی از غدیر داشته باشیم تا این مسأله مهم به بوته فراموشی و پنهان شدن در تاریخ تبدیل شود، افزود: متأسفانه جریان متعصب وهابیت با دستکاری و تحریف منابع دینی خود به دنبال حذف واقعیت های تاریخی مربوط به اهل بیت(ع) در کتاب ها هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که وظیفه امروز ما ماندگاری این واقعه مهم تاریخی است، گفت: باید مسأله غدیر به گفتمان زنده و همیشگی تبدیل شود و نباید تنها در زاویه کتابخانه ها، مراکز حوزوی و دانشگاهی بلا استفاده باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز شبهات بسیاری از سوی دشمنان علیه مسأله غدیر در جامعه مطرح می شود که وظیفه ما دفاع از واقعیت های تاریخی در مقابل این شبهات است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود برای تبدیل غدیر به یک گفتمان عمومی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ما بر اساس شعار حکومت عدل علوی مردم را به قیام علیه رژیم طاغوت و حمایت از انقلاب دعوت کردیم، ادامه داد: امروز دنیا و ملت ما از این انقلاب و نظام دینی که به نام حضرت علی(ع) و با شعار عدل علوی پایه گذاری شده انتظار ویژه ای دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سه مسأله حکم، حاکم و حکمرانی در جامعه دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید در این سه زمینه از امام علی(ع) و سیره آن حضرت الگو بگیریم.

وی با تأکید براین که در یک نظام اسلامی، حاکمان، مسؤولان و مدیران آن جامعه باید رنگ و بوی علوی را به خود داشته باشند، ادامه داد: اشرافیت و تجملات بدترین آسیب و آفت را به جریان غدیر وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر یک مسؤولی اشرافی زندگی کند بر دوش مستضعفانی که این انقلاب بر آمده از تلاش ها و مجاهدت های آنها است پا گذاشته است، گفت: اگر نتوانیم الگوی مناسبی از امام علی(ع) که سادگی، خداخواهی، اخلاص و بی رغبتی به دنیا است را به جامعه معرفی کنیم، جریان اصیل غدیر را زیر سؤال خواهیم برد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که اگر خدای ناکرده مدیران ما بر روی دست انداز رانت، ارتشاء، تمول و فساد قرار گیرند و موازین عزت را نادیده بگیرند آسیب بسیار بزرگی است، ادامه داد: امروز وظیفه داریم جریان الغدیر را با عملکرد صحیح خود به جامعه ارائه کنیم.

وی با بیان این که امروز ما با این نظام و انقلاب یک الغدیر دیگری را با عملکرد خودمان می نویسیم که بسیار مهم است و قضاوت آیندگان نیز بر همین مبنا است، گفت: برخی ها عملکرد آنها در مسیر توسعه کشور و رفع مشکلات مردم نیست و هر روز با بی تدبیری های خود بر مشکلات کشور می افزایند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیش از آنگه به غدیر از نگاه تئوری، نظری، تاریخی و علمی نگاه کنیم لازم است بیش از همه به عملکرد غدیری امروز حکومتی که به نام غدیر پایه گذاری شده بیاندیشیم و در این خصوص همه ما باید مطالبه گر باشیم، گفت: حقیقت تاریخی غدیر نباید به دلیل عملکرد ضعیف عده قلیلی از مسؤولان به زیر سؤال برود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که هیچ خطری برای غدیر بدتر از این نیست که در عملکرد خود ناکام باشیم، افزود: باید با عملکرد درست خودمان سیمای مناسبی از غدیر را در جهان به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در با بیان این که سه تا پنج درصد از مدیران کشور با عملکرد خود آبروی نظام اسلامی را می برند، گفت: نباید بگذاریم این عده قلیل با تاخت و تاز خود در کشور، آبروی نظام را ببرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت دفاع از غدیر در برابر تحریف های دشمنان تأکید کرد و ادامه داد: با فرهنگ غدیر را با برگزاری نشست ها و تبلیغات صحیح به یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل کنیم./950/

ارسال نظرات