۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۹۸۴
مدیر حوزه علمیه برادران لرستان تأکید کرد؛

ضرورت نیازسنجی پژوهشی برای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی

ضرورت نیازسنجی پژوهشی برای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی پژوهش را مهم ترین دستاورد حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: رشد و بالندگی علمی و تبلیغی حوزه در گرو تقویت فعالیت های پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) استان لرستان و تجلیل از آثار پژوهشی برتر طلاب گفت: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اولین توصیه ای که نسبت به همه ما دارد بحث علم است.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان بر ضرورت توجه به فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم مبلغ و مدرس خوبی باشیم باید به بحث پژوهش بپردازیم.

وی پژوهش را از اهداف اصلی نظام آموزشی عنوان کرد و اظهارداشت: مهم ترین دستاورد حوزه علمیه پژوهش است.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به آمار ارسالی آثار پژوهشی طلاب به دبیرخانه جشنواره ادامه داد: ارسال 453 اثر نشان از وجود انگیزه های مطلوب پزوهشی بین حوزویان استان است.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه کشوری طلاب در جشنواره علامه حلی(ره)، وجود منابع و کتابخانه های مجهز در حوزه علمیه لرستان از نقاط قوتی است که در استان وجود دارد.

نیازسنجی پژوهشی ضرورتی انکار ناپذیر برای رفع مشکلات است

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان نقاط ضعف در عرصه پژوهشی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: نبود معاونت پژوهش در مدارس علمیه برادران و عدم وجود درس نامه پژوهشی که بتوان این درسنامه را مبنای فعالیت های پژوهشی قرار داد از جمله نقاط ضعف است که باید برطرف شود.

حجت الاسلام عبداللهی با تأکید بر ضرورت نیازسنجی پژوهشی خاطرنشان کرد: در سایه نیازسنجی پژوهشی می توان مشکلی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان را برطرف شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات