۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۸۶۶۰۴
آیت الله خاتمی:

فضای مجازی که در خدمت دین و ارزش ها باشد را می پسندیم

فضای مجازی که در خدمت دین و ارزش ها باشد را می پسندیم
امام جمعه موقت تهران گفت: همگی تلاش کنیم فضای مجازی را حسینیه گسترده ابی عبدالله کنیم، فضای مجازی را که در خدمت دین و ارزش های اسلامی باشد می پسندیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در برنامه افتتاحیه رادیو محرم گفت: امامان ما در طول این 250 سال حضور حضور سیاست های مختلفی داشتند اما ائمه بعد از سید الشهدا راهبردی را اصلا ترک نکردند و آن احیا نهضت عاشورا بود.

وی ادامه داد: ائمه اطهار در روایات مختلف تأکیدات فراوان بر زیارت عاشورا کردند و همچنین منزلت و پاداش های زیادی برای زیارت سیدالشهدا ذکر شده و حتی سفارش شده هر روز حضرت را زیارت کنیم و سجده بر تربت سیدالشهدا داشته باشیم تا یادمان باشد که این دین به حرکت حسین (ع) حفظ شده است.

عضو شورای نگهبان گفت: ائمه فرمودند برای امام حسین (ع) شعر بگویید و مجلس بگیرید و همچنین روضه خوانی کنید و خداوند اولین روضه خوان بوده و حضرت زینب در کنار بدن قطعه قطعه شده ابی عبدالله اولین مجلس روضه را برپا کرده است و همچنین توصیه شده در خانه خود برای ابی عبدالله مجلس بگیرید.

وی با اشاره به برنامه های رادیو محرم گفت: رادیو محرم حسینیه ای گسترده است و کار بسیار دوست داشتنی است و من هم همیشه در ایام محرم سعی کردم شنونده باشم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به آمار بالای فوتی های کرونایی اظهار داشت: سوگوران عزیز بدانند باید هم عزاداری کرد و هم شیوه نامه ها را رعایت کرد و همگی تلاش کنیم فضای مجازی را حسینیه گسترده ابی عبدالله کنند؛ فضای مجازی را که در خدمت دین و و ارزش های اسلامی باشد می پسندیم.

وی با اشاره به برخی نظرات سطحی در خصوص عاشورا گفت: در نگاه بعضی عاشورا جرقه ای بود که یکی از آن شب عاشورا خاموش شد و دیگری آن در شام؛ اگر دقت کنیم از همان ابتدا خود سیدالشهدا تأکید می کند که این حرکت یک جریان است و در همه تاریخ جاری است؛ عناصر زیادی این جریان را هم همراهی می کند و لازم است در مجالس به آن تأکید کنیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: موظفیم از مظلومیت سیدالشهدا بگوییم و از تحریف آن هم گلایه کنیم؛ این عزاداری ها به جان ما بستگی دارد و باید سوگواری کنیم و بارها در روایات به ما سفارش شده که گریه کنیم.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: برنامه ها را کوتاه بگذارید و برای همه مردم ایران برنامه تهیه کنید و ابتکار را از خود و هنر شخصی به کار ببرید نه برنامه های لس آنجلسی؛ در مداحی هایتان از شهدا و ارزش های انقلاب یاد کند ولی تمام مداحی تان نشود خاطرات آن شهید بلکه مهم است که مقتل هم خوانده شود.

وی در پایان اظهار داشت: مهم کاری که در این ایام می توان کرد بصیرت افزایی به مردم است چون انقلاب ما پرچم سیدالشهدا را بلند کرده است و این نهضت تداوم نهضت سالار شهیدان است و ما با تمام وجودمان این نهضت را حفظ خواهیم کرد.

ارسال نظرات