۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۸۶۸۵۴
امام جمعه ساری:

روند واکسیناسیون و توزیع دارو در کشور تسریع شود

روند واکسیناسیون و توزیع دارو در کشور تسریع شود
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر لزوم تسریع واکسیناسیون و توزیع دارو در کشور گفت: فضای مساجد در اختیار مجموعه بهداشت و درمان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت 21 مرداد ماه روز جهانی دریای خزر گفت: متأسفانه این دریا که یک فرصت بسیار عظیم از نظر اقتصادی، گردشگری و اقلیم است امروز با تهدید هایی مواجه است.

وی با بیان این که برخی از سرشاخه های آب شیرین به وسیله برخی سدسازی ها در معرض خطر قطع شدن و کم شدن است، افزود: متأسفانه پسماندهای شیمیایی و صنعتی از طریق رودخانه ها به دریای خزر منتقل و زمینه آلودگی آب این دریا می شوند.

امام جمعه ساری بر ضرورت لغو و یا کارشناسی بیشتر مجوزهایی که موجب آسیب های زیست محیطی به دریای خزر می شود تأکید کرد و گفت: مجوزهای صنعتی و غیر صنعتی که نمک به دریا وارد می کند باید لغو و یا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز ملت امام حسین(ع) دچار یک بلای بزرگی به نام کرونا است، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود میدان جنگ را تغییر دادند و فرمودند امروز مسأله اول کشور موضوع کرونا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که همه باید دراین مسأله راه صحیح مبارزه با این بیماری را بشناسیم و دقیق عمل کنیم، ادامه داد: طرح غربالگری را باید جدی بگیریم و تأمین و توزیع دارو سرعت بیشتری به خود بگیرد.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت تسریع طرح واکسیناسیون در کشور با واردات واکسن خارجی و همچنین تقویت تولید داخلی تأکید کرد و افزود: علاوه بر این خیرین در قالب طرح مواسات با محور مساجد، نیازمندان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود از همه ائمه جمعه و جماعات استان خواست فضای مساجد و همچنین سایر امکانات این مجموعه را در اختیار مجموعه بهداشت و درمان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: ما نیز در مرکز استان و ائمه جمعه و جماعات در سایر شهرستان ها آمادگی دارند محیط مصلی ها و مساجد را برای تقویت طرح واکسیناسیون و همچنین تبدیل به نقاهت گاه برای بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین و شاخص ترین ویژگی قیام امام حسین(ع) عزت است، افزود: کاری که موجب ذلت، سرشکستگی و خفت بود از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان مشاهده نشده است و ما امروز وظیفه داریم این عزت و را برای ملت ایران حفظ و تقویت کنیم.

امام جمعه ساری با بیان این که شرایط امروز کرونایی کشور زینده مملکت امام حسین(ع) نیست و باید ضعف های مدیریتی در این خصوص برطرف شود، ادامه داد: امروز همه باید برای مقابله با این ویروس منحوس متحد و منسجم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اقتصادی که اقتصاد فقر زا باشد زیبنده ملت و کشور ایران نیست، افزود: اقتصاد باید برای مردم به رفاه و آرامش به ارمغان بیاورد و اقتصاد ما نباید موجب تحقیر، ذلت و سرشکستی ناشی از فقر و فلاکت را به بار بیاورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقتصاد را اگر به ملت و ظرفیت های موجود در کشور گره بزنیم فقر زا و ذلت خیز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نباید برای مدیریت اقتصاد خود از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول الگو بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی از ادارات ما زمینه ساز نارضایتی در میان مردم هستند، گفت: نهادها و ادارات ما در تراز ملت امام حسین(ع) نیستند.

امام جمع ساری همچنین به خاموشی های مکرر هفته های اخیر اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید پاسخگوی این وضع به وجود آمده باشند، افزود: آیا مسؤولان حوزه برق افزایش مصرف را پیش بینی نمی کردند و اگر پیش بینی کردند چرا چاره اندیشی نکردند؟

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ملت امام حسین(ع) ملتی است که مثل امام حسین(ع) و یارانش امان نامه قبول نمی کنند، گفت: امام حسین(ع) ذلت امان نامه دشمن را نپذیرفت، چگونه برخی از مسؤولان ما تابعیت خارجی دارند؟ تابعیت خارجی به معنای امان نامه خارجی ها است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر مدیریت، دیپلماسی و مذاکره ای که اسباب ذلت را برای ملت و کشور ما فراهم کند و به عزت ما لطمه بزند این ملت زیر بار آن ذلت ها نخواهند رفت./950/پ201/

ارسال نظرات