۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۸۶۸۶۵
امام جمعه کرمانشاه:

ابتلا به بیماری بخاطر عزاداری مورد تأیید هیچکدام از بزرگان دین نیست

ابتلا به بیماری بخاطر عزاداری مورد تأیید هیچکدام از بزرگان دین نیست
کرمانشاه - آیت الله علما با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در عزادری ها، گفت: از فعالان مذهبی درخواست داریم نهایت دقت را در رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: بعد از گذشت 14 قرن از قیام امام حسین(ع) همچنان آوازه این دلیرمردی سیدالشهدا(ع) در بین آزادمردان جهان زنده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: قیام عاشورا و نوع نگاه امام حسین(ع) درباره عدالت بهترین و کامل ترین الگو برای کسانی است که در حال مبارزه با ظلم و استبداد در جهان هستند.

وی در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) در نهضت خود به ما یاد داد که هرگز در برابر زور و ظلم تسلیم نشویم و همواره در مسیر حق و حقانیت حرکت نماییم و اگر امروز جهان اسلام نگاهش را با نگاه سیدالشهدا(ع) هماهنگ کند هرآنچه که مشکل دارد، حل خواهد شد.

آیت الله علما اظهار کرد: در یک قرن گذشته نیز تمام جهان دید که امام خمینی(ره) با تأسی از قیام امام حسین(ع)در برابر استبداد و خودکامگی ایستاد و با همراهی ملت مسلمان ایران به پیروزی رسید.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) قرار داریم و از سوی دیگر شاهد شیوع کرونا در سطح جامعه هستیم بنابراین از تشکل های دینی می خواهیم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از شیوع این ویروس منحوس در جامعه جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خطر ابتلا به بیماری بخاطر اقامه عزای حسینی مورد تأیید هیچ یک از بزرگان دین به ویژه مقام معظم رهبری نیست، بنابراین از متولیان امر به ویژه فعالان مذهبی درخواست داریم که نهایت دقت را در رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را داشته باشند.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود با اشاره به روز مقاومت اسلامی، عنوان کرد: ایران اسلامی در جهان به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خودکامگی کشورهای استکباری شناخته می شود و این برای همه ما مایه افتخار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: آزادگان کسانی هستند که برای حفظ آبروی انقلاب سختی و مرارت زندان های رژیم بعثی را به جان خریدند و باعث حفظ ابهت و بزرگی این نظام اسلامی شدند./1400/پ201/

ارسال نظرات