۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۷۳۷۹
نماینده طلاب اصفهان:

آیت الله فقیه ایمانی به دنبال مطرح کردن خود نبود

آیت الله فقیه ایمانی به دنبال مطرح کردن خود نبود
نماینده طلاب اصفهان در مجمع نمایندگان طلاب گفت: آیت الله فقیه ایمانی روحیه ای لطیف داشت و به هیچ وجه به دنبال مطرح کردن خود نبود.

حجت الاسلام محمدصادق سلطانی نماینده طلاب اصفهان در مجمع نمایندگان طلاب در گفت و گو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی از شخصیت های حوزه علمیه اصفهان بود و همواره با امام خمینی ارتباط داشته و از همین رو پیش از انقلاب با استفاده از وجاهتی که بین مردم و بازاریان داشت به طور پنهانی به کمک فعالان فرهنگی و روحانیان انقلابی می آمد.

وی افزود: پس از انقلاب به واسطه همان ارتباطاتی که با حضرت امام داشت از فعالیت های فرهنگی انقلابی حمایت کرد و در زمان شروع جنگ های از وجاهت خود در میان بازاریان اصفهان استفاده کرد و کمک های مردمی را برای جبهه جمع آوری کرد.

نماینده طلاب اصفهان گفت: ایشان مورد وثوق رهبری و امام بود و بسیار راحت به بیت این دو بزرگوار وارد می شد.

وی تأکید کرد: آیت الله فقیه ایمانی در چاپ و نشر فرهنگ قرآن اهتمام ویژه ای داشت و به زبان های مختلف کتاب هایی را در جهت نشر قرآن منتشر کرد، کتابخانه بزرگی هم در اصفهان به دست خود تأسیس و وصیت کرد همان جا دفن شود.

حجت الاسلام سلطانی گفت: ایشان از معدود روحانیانی بودند که در کنار ولایت مداری شخصیتی منصف بودند و از حیث سیاسیون حساسیتی نداشت؛ وی انقلابی و بدون ادعا عمل می کردند و به دنبال گمنامی بودند، به عنوان یک روحانی اثرگذار بود و خلا وجودی اش حس می شود.

وی در پایان تأکید کرد: در جامعه نخبگانی و بازاری های اصفهان ارتباط و اثرگذاری خاصی داشت و در ساخت مجموعه های فرهنگی به خصوص مساجد اهتمام داشت؛ روحیه ای لطیف داشت و به هیچ وجه به دنبال مطرح کردن خود نبود و همین ویژگی ها سبب شد وجودی مفید برای انقلاب و حوزه های علمیه داشته باشد.

ارسال نظرات