۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۸۷۴۶۴
وزیر پیشنهادی دادگستری:

ارتقاء امنیت قضایی در جامعه باید محقق شود

ارتقاء امنیت قضایی در جامعه باید محقق شود
رحیمی گفت: ارتقاء کارآمدی در قوه قضائیه در تمامی زمینه‌ها باید صورت بگیرد بدین معنی که اگر کسی مورد ظلم قرار گرفت مطمئن باشد جایی هست که به آن رسیدگی می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امین‌حسین رحیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: ارتقاء کارآمدی در همه دستگاه‌های اجرایی انتظاری است که از دولت سیزدهم می رود اما این مهم امکان‌پذیر نیست مگر اینکه تمامی قوا با هم تعامل کنند، اگرچه طبق قانون اساسی قوای سه‌گانه از هم مستقل هستند اما این استقلال به معنای عملکرد جزیره‌ای آنها نیست بنابراین اگر تعامل و همکاری میان قوا نباشد، کارآمدی اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر پیشنهادی دادگستری با بیان اینکه دولت سیزدهم و قوه قضائیه و تمامی حاکمیت در این مقطع نمی‌تواند بهانه‌ای برای ناکارآمدی بیاورد، ادامه داد: مطابق اصل 160 قانون اساسی، وزیر دادگستری موظف به تعامل با تمامی قوا است لذا باید تلاش کنیم قوه قضائیه از طریق ارتباط با مجلس و دولت کارآمد شود.

وی افزود: ارتقاء کارآمدی در قوه قضائیه در تمامی زمینه‌ها همچون پیشگیری وقوع جرم، اطاله دادرسی، دغدغه احقاق حق، تکریم مردم و در یک کلام ارتقاء امنیت قضایی در جامعه باید صورت بگیرد بدین معنی که اگر کسی مورد ظلم قرار گرفت مطمئن باشد جایی هست که اگر مراجعه کند به آن رسیدگی می‌شود.

رحیمی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: همان طور که رهبری فرمودند قوه قضائیه باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد لذا باید زمینه‌های این مهم را فراهم کرد تا قوه قضائیه بتواند احقاق حق کند. در مقابل افرادی که قانون‌شکن هستند و به مردم ظلم می‌کنند همواره باید از جانب قوه قضائیه نگران باشند و بدانند که یک دادگاه توانمند و یک قاضی مقتدر وجود دارد که حق مظلوم را از آنها بگیرد.

وزیر پیشنهادی دادگستری اضافه کرد: نباید فرد خلافکار گمان کند می‌تواند خلاف و فرار کند لذا این دسته دوم همواره باید نگران باشند اما عموم مردم و کسانی که خلاف قانون رفتار نمی‌کنند باید در جامعه آرامش داشته باشند و اصلاً نگران نباشند که اگر مثلاً کسی بی‌جهت از آنها شکایت کرد و گزارش خلافی علیه کسی توسط هر دستگاه و مقامی ارسال شد، می‌تواند به نتیجه برسد چرا که مردم باید مطمئن باشند قاضی عادلی وجود دارد که هیچ‌گاه بی‌گناهی را محکوم نمی‌کند و ما باید به این ایده‌آل‌ها در دستگاه قضایی برسیم.

وی ادامه داد: وزیر دادگستری وظیفه دارد این امکانات لازم را فراهم کند تا قوه قضائیه ارتقاء کارآمدی داشته باشد.

ارسال نظرات