۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۸۷۵۷۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از ظرفیت مساجد جهت شناسایی نوجوانان مستعد برای تحصیل در حوزه استفاده شود

از ظرفیت مساجد جهت شناسایی نوجوانان مستعد برای تحصیل در حوزه استفاده شود
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد به منظور شناسایی و تشویق نوجوانان مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای تحول امور مساجد و محلات استان بر ضرورت وحدت و انسجام مناسب میان نهادهای مرتبط با امور مساجد تأکید کرد و گفت: امور مساجد باید از امکانات نهادهای مرتبط با مساجد استفاده کند.

وی با بیان این که باید یک بررسی نسبت به جمعیت و تعداد مساجد استان صورت گیرد، افزود: با توجه به جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری استان و وجود چهار هزار و 800 مسجد در سطح شهرها، باید نسبت مساجد فعال استان به میزان جمعیت مشخص شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد به منظور شناسایی و تشویق نوجوانان مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر می خواهیم جامعه ما مسجد محور و مساجد ما نیز امام جماعت محور شود باید از این ظرفیت در جهت سوق دادن نوجوانان به سمت تحصیل در حوزه استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که باید فعالیت در مدارس و هیأت های مذهبی به منظور جذب نوجوانان مستعد و علاقه مند بیشتر شود، تصریح کرد: فلسفه هیأت های مذهبی تنها عزاداری نیست، بلکه باید از این ظرفیت در جهت سوق دادن نوجوانان به سمت تحصیل در حوزه های علمیه بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فعالین مذهبی که در هیأت ها و تشکل های دینی حضور دارند باید برای سوق دادن به سمت تحصیل در حوزه شناسایی و تشویق شوند، بیان داشت: خانواده های مذهبی نیز باید فرزندان مستعد خود را برای طلبگی به حوزه تشویق کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که باید یک مرکز واحد در امور مربوط به مساجد داشته باشیم و از پراکندگی و جزیره ای عمل کردن پرهیز شود، تصریح کرد: همه نهاد های دست اندرکار مساجد باید زیر چتر امور مساجد با هم تعامل و انسجام داشته باشند و یک مدیریت واحدی را پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که این نهادها در نخستین گام باید در جهت راه اندازی مساجد تلاش کنند که حداقل آن اقامه نماز جماعت است، افزود: در این خصوص باید یک چشم اندازی برای در امور مساجد ترسیم شود تا بتوانیم گام به گام در جهت تقویت اقامه نماز جماعت در سطح مساجد حرکت کنیم.

وی با بیان این که دومین گام در این خصوص فعال کردن مساجد سطح استان است، تصریح کرد: در این بخش باید امامت محله در مساجد شکل پیدا کند و انواع خدمات اجتماعی، فرهنگی و دینی به مردم ارائه شود.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود، حضور گسترده مردم به ویژه جوانان در نماز جماعت مساجد را یکی از مسائل مهم در انتخاب مساجد فعال عنوان کرد و افزود: باید بسترهای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد با بهره گیری از ظرفیت های مختلف فراهم شود تا شاهد رونق بیشتر فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات