۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۸۸۲۸۸
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

قرآن کریم؛ تنها نسخه شفابخش امراض روحی انسان

قرآن کریم؛ تنها نسخه شفابخش امراض روحی انسان
اصفهان ـ حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امراض روحی و قلبی انسان با رجوع به قرآن درمان می‌شود، گفت: قرآن تنها نسخه شفا بخشی است که هرگز دچار تغییر و تحریف نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  سید جانمراد موسوی، رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ظهر امروز در محفل انس با قرآن در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی با تبریک دهم شهریورماه روز تأسیس پدافند هوایی، گفت: جسم و روح انسان در این دنیا دچار بیماری می‌شود، همانطور که درمان بیماری های جسم انسان، منوط به  مراجعه به پزشک و عمل دقیق به نسخه آن است درمان بیماری های روح که به مراتب از اهمیت بیشتری نسبت به جسم برخوردار است نیز منوط به مراجعه به پزشک روح و متعاقبا عمل دقیق به نسخه آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه، انبیای الهی حکم پزشکان روح و باطن انسان را دارند خاطرنشان کرد: در این بین، قرآن کریم به عنوان تنها نسخه شفا بخشی که هرگز دچار تغییر و تحریف نگردیده است، مطمئن ترین نسخه شفا بخش آسمانی است که عمل دقیق به دستورات آن می تواند بشر را از امراض صعب العلاج روحی و باطنی نجات دهد.

حجت الاسلام موسوی ارتکاب گناهان را دلیل اصلی آلودگی و بیماری روح و باطن انسان دانست و اظهار کرد: ما اگر با اعتقاد و اطمینان قلبی و ایمان به قرآن کریم رجوع کنیم، این امراض روحی و قلبی تسکین و التیام خواهند یافت و حال انسان را دگرگون خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی، آیه شریفه « الا بذکر الله تطمئن القلوب» را گواهی بر نقش قرآن کریم در تسکین و آرامش روح انسان برشمرد و تصریح کرد: «ذکر» در این آیه شریفه علاوه بر قرآن کریم به اعمالی همچون «دعا»، «استغفار» و  «نماز» هم اطلاق می شود و می تواند نقش بسزایی در آرامش و تسکین انسان ایفا کند. 

وی، آثار و نتایج رجوع به ذکر الهی  را وابسته به میزان باور و اعتقاد انسان به این اذکار قلمداد کرد و گفت: هرچه باور و اعتقاد بیشتر باشد میزان تاثیر گذاری اذکار بیشتر خواهد بود؛ ارتکاب گناهان برای انسان مانند درد و استغفار و توبه برای انسان مانند درمان است، اگر می خواهیم گناهان روح ما را آلوده نکند، باید آنها را به واسطه نسخه شفا بخش قرآن کریم، درمان کنیم. /1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات