۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۸۵۳۷
با هدف ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات و استانداری خراسان‌ شمالی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات و استانداری خراسان‌ شمالی منعقد شد
خراسان شمالی - با هدف ارتقای سطح فرهنگی، تبلیغی و مذهبی خراسان‌ شمالی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین استانداری این استان و سازمان تبلیغات اسلامی کشور منعقد شد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان شمالی و سازمان تبلیغات اسلامی کشور به ارزش 262 هزار و 800 میلیون ریال خبر داد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه دوجانبه با هدف ارتقای سطح فرهنگی، تبلیغی و مذهبی خراسان ‌شمالی منعقد شده و به امضا رسیده است.

حجت‌الاسلام رفیعی بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و توسعه فضای موردنیاز فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان را از مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی مناطق محروم استان از مبلغان دینی، فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت فرهنگی و دینی و ارتقای معارف دینی در سطح جامعه به‌ویژه در میان دانش‌آموزان و نسل جوان از اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: در این تفاهم‌نامه مجموع تعهدات استانداری 139 هزار و 800 میلیون ریال و مجموع تعهدات سازمان تبلیغات اسلامی 123 هزار میلیون ریال است.

حجت‌الاسلام رفیعی مدت تفاهم‌نامه را یک سال عنوان و خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته مشترک هماهنگی و نظارت متشکل از نمایندگان دو مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری خراسان شمالی، اجرای مفاد این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

گفتنی است، درحالی‌که در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 836 روستای دارای سکنه وجود دارد، در کل این استان هزار و 173 باب مسجد دایر است که از این تعداد 200 مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده‌اند.

بنا به اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، به غیر از ماه‌های رمضان و محرم‌الحرام و نیز برخی از مناسبت‌های مذهبی که روحانیانی به‌صورت ویژه به مساجد استان اعزام می‌شوند، در طول ایام سال حدود 200 روحانی به‌صورت مستقر، نیمه مستقر و یا در قالب طرح هجرت در مساجد روستایی خراسان شمالی حضور می‌یابند.

کمبود اعتبار مهم‌ترین دلیل کمبود روحانی در روستاهای استان خراسان شمالی است اگرچه پیش‌تر کمبود روحانی و هجرت روحانیان بومی این استان به حوزه‌های علمیه قم و مشهد نیز ازجمله دلایل محروم ماندن روستاهای خراسان شمالی از روحانیان مبلغ ذکر شده بود.

مقام معظم رهبری مهرماه سال 91 در دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی، با انتقاد از این رویه اظهار داشتند: «باید علما و روحانیون از حوزه‌های بزرگ هجرت کنند، بیایند در شهرستان‌ها بمانند»./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات