۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۸۹۱۷۵

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی
ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز از همان ساعات نخست حادثه، کار حمایت از آمر به معروف را در شعبه ویژه امر به معروف دادگستری استان راهبری کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در بیانیه ای با تاکید بر ضرورت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، توضیحاتی را درباره پرونده زوج طلبه کرجی ناهی از منکر ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه دوم ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز درباره پرونده مهرشهر کرج

با وجود مطالب مختلف در فضای مجازی درباره پرونده آمر به معروف مهرشهر کرج، لازم است مطالب و نکاتی را تقدیم حضور دغدغه‌مندان و خوانندگان محترم بنماییم؛

 اول: بدانیم که این پرونده تنها یکی از ده ها پروند مطالبه گری است که ستاد البرز در حال پیگیری و راهبری آنها می باشد.

دوم: ستاد امر به معروف استان البرز بیانیه ای را در بیست و دوم مردادماه صادر و منتشر کرد که توصیه می کنم حتما آن‌ را مطالعه بفرمایید.

سوم: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز از همان ساعات نخست حادثه با دستور ویژه نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج؛ با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی استان البرز، کار حمایت از آمر به معروف را در شعبه ویژه امر به معروف دادگستری استان البرز راهبری کرد و در اسرع وقت خاطیان جلب شدند و پرونده در سیر و ریل قانونی مطلوب خود قرار گرفت.

امام جمعه محترم کرج هم به ستاد امربه‌معروف استان دستور پیگیری جدی دادند و هم چندین نوبت به دادستان کرج تاکید ‌پیگیری دقیق کردند و نیز با آمرین، حضوری و بی واسطه صحبت کردند و ضمن تقدیر از اصل امر به معروف و نهی از منکر ایشان، آنان را از روند کار مطلع و توصیه به صبوری کردند تا کار طبق موازین قانون و شرع، بدون حاشیه و با حداکثر اثر بازدارندگی پیش برود.

چهارم: بعد از متواری شدن خاطیان، آمر به معروف هیچ ردی از ایشان نداشت و در ارتباط تلفنی با ستاد، اظهار درماندگی می کرد. با هماهنگی ستاد و دادستانی و نیروی انتظامی، با استفاده از شیوه های خاص پلیس، رد خاطیان کشف شد و در چند نوبت اقدام به جلب صورت گرفت، که در نهایت ابتدا ضارب و سپس کاشف در سطح شهر کرج، جلب شدند. بعد از جلب و انجام مراحل انتظامی، خاطیان فورا به شعبه ویژه امر به معروف دادگستری کرج هدایت شدند و قرار بازداشت موقتشان صادر شد و هر دو موقتا بازداشت شدند. ‏بعد از پنج روز با نظر دادگستری و با ملاحظه ی مسائل قانونی در موضوعات اینچنینی(میزان خسارت وارده و جنس موضوع ضرب و جرح) خاطیان مجموعا با قرار وثیقه ی دویست و پنجاه میلیون تومانی(بیش از دو برابر موارد مشابه در غیر امر به معروف) و با قید ممنوع الخروج شدن از کشور، تودیع وثیقه شان توسط دادگستری استان البرز قبول شد.

پنجم: البته ‏از اینجا فشار و التهاب‌آفرینی برخی رسانه ها شروع شد؛ که چرا وثیقه ایشان پذیرفته شد( یعنی به سلیقه‌شان باید تا پایان دادرسی -ولو یکسال- خاطیان در زندان بمانند، که این مصداق منع قانونی دارد) و چرا از آمر و همسر ایشان، حمایت صورت نمی‌گیرد؛ که علیرغم دعوت ستاد از آمر به معروف، عملا لبیکی دریافت نشد و معلوم نیست دیگر چه حمایتی منظورشان است!

به نظر می رسد بخشی از این مطالبات از روی احساس همدردی با آمر به معروف باشد و البته برخی هم از روی کم اطلاعی نسبت به قوانین و دستورالعمل های اجرایی و قانونی.

ششم: لازم به ذکر است که ‏ستاد البرز در «مراسم تقدیر از برگزیدگان امربه‌معروف استان البرز» از آمر به معروف و همسرشان رسما دعوت کرد؛ که با عدم استقبال ایشان مواجه شد. به هر حال؛ همان موقع هدایای مادی و لوح تقدیر و تندیس مراسم برای ایشان ارسال شد و دریافت کردند.

هفتم: چندی بعد، برخی از اصحاب رسانه، اقدام به درج فیلم و عکس فرد کاشف حجاب در فضای مجازی کردند؛ که این خود حاشیه ای برای پرونده ایجاد می کرد و حتی می توانست بار قضایی علیه آمر داشته باشد، مضاف بر اینکه در فضای مجازی با القاب مسئله دار و قابل پیگردی همچون «محارب کرجی!» و نیز نسبت به دادستان و ستاد و امام جمعه و سپاه استان، الفاظی همچون «عافیت طلب و محافظه کار و مسامحه گر و غیرانقلابی و کمکار و غیره» فضای مجازی و اذهان عمومی را درباره پرونده و نهادهای پیگیر پرونده متشنج می کردند و هنوز هم می کنند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در تماسهایی این رسانه ها را به حفظ خونسردی و جلوگیری از حاشیه سازی دعوت کرد که بعد از این تماس متاسفانه علیه ستاد هم مواضعی در فضای مجازی اتخاذ کردند. در اینجا ستاد استان البرز  بیانیه اول را صادر و منتشر کرد و در آن، مراحل پیگیری پرونده قضایی و نظر کلی و وظیفه قانونی و شرعی ستاد درباره امر به معروف آحاد جامعه تبیین شد.

هشتم:‏ اکنون حدود چهل و پنج روز از حادثه می‌گذرد و پرونده از مراحل اولیه‌ی دادیاری و بازپرسی به دادگاه ارسال شده است. علت تطویل این زمان نیز «یکماه طول مدت درمان همسر طلبه» می‌باشد که طبق قانون می‌بایست دادگاه پس از پایان طول درمان و مشخص شدن آسیب نهایی برگزار شود. حالا پس از اتمام طول درمان همسر طلبه، پرونده طبق موازین قانونی، از دادیاری و بازپرسی به دادگاه انتقال یافته و کیفر خواست مربوطه صادر شده و احتمالا در چند روز آتی حکم اولیه نیز ابلاغ می گردد.

نهم: بدینوسیله به اطلاع عموم مردم متعهد و مومن و متدین و خاصه امت حزب الله می رساند؛ علیرغم تبلیغات نادرست و از روی کم اطلاعی برخی رسانه ها، ‏کار ستاد البرز در هدایت پرونده و هدایت دستگاههای انتظامی و قضایی برای پیگیری سریع کار تا جلب متهمان و شروع پیگیری قضایی کاملا مشخص و شفاف است. و همچنین بار دیگر اعلام می‌داریم؛ نهادهای نظامی و قضایی و انتظامی استان ضمن تقدیر از آمران به معروف و ناهیان از منکر و حمایت از اجرای فریضه عبادی_سیاسی امر به معروف ونهی از منکر، براساس موازین وشرایط شرعی وقانونی، حمایت و احیاء فریضتین ومطالبه گری در همه عرصه های نظارتی را وظیفه مسلّم خود دانسته و در مسیر انجام وظایف خود، ذره ای مماشات وکوتاهی نخواهد کرد. از تصدیع اوقاتتان، پوزش می‌طلبیم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله
روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

 

بیانیه اول:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز همچنین ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ اولین بیانیه خود را با موضوع «گزارش حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر» منتشر کرده بود  و در آن، ماجرای ضرب و شتم زوج طلبه ناهی از منکر و روند پرونده قضایی تشریح شده بود.

بیانیه ستاد امر به معروف البرز درباره پرونده زوج طلبه کرجی

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
خداییش اگر۳۰ سال پیش این اتفاق میافتاد همین رویه پیش میرفت. مردم از قوه قضاییه انتظار دارند الان. قوه قضائیه از رسانه های خارج میترستد
2
1
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
چرا قوه قضائیه ازرسانه های خارج میترسد
1
1