۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۶۹۴۲۸۲
هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

تقابل ایران و آمریکا ایدئولوژیک است

تقابل ایران و آمریکا ایدئولوژیک است
اصفهان ـ حجت الاسلام زمانی گفت: ایران و آمریکا تقابل ایدئولوژیک دارند و ملت ایران بخاطر جنایت‌های متعدد آمریکا علیه ایران از حکومت آمریکا نفرت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامعلی زمانی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه اصفهان، شامگاه امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه همواره باید تاریخ را چراغ راه آینده قرار داد گفت: هدف خداوند متعال نیز از بیان وقایع مهم تاریخی در قرآن کریم همین موضوع مهم،  یعنی عبرت از تاریخ است.

وی در ادامه به روایتی در خصوص سفارش امام علی(ع) به فرزند خود مبنی بر استفاده از وقایع تاریخی گذشته برای یافتن راه صحیح در آینده اشاره کرد و افزود: مخاطب عام این سفارش همه انسان‌ها هستند.

سه واقعه مهم تاریخی که در 13 آبان رخ داده است

حجت الاسلام زمانی یوم الله 13 آبان ماه را نمونه ای از این وقایع مهم تاریخی برشمرد و اظهار کرد: اهمیت این روز به دلیل سه اتفاق  مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است. اتفاق اول ماجرای کاپیتلاسیون و اعتراض شدید امام راحل (ره) در سخنرانی تاریخی خود و به دنبال آن تبعید ایشان به ترکیه در 13 آبان 43 است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش منطقه اصفهان ادامه داد: دومین  واقعه تاریخی  این روز مربوط به 13 آبان سال 57 و تظاهرات و به دنبال آن شهادت جمع زیادی از دانشجویان و دانش آموزان است و این تظاهرات نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی سومین اتفاق مهم و تاریخی واقع شده در روز 13 آبان را که ترسیم روابط سیاسی ایران و آمریکا را رقم زد، مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا،  توسط 300 نفر از دانشجویان پیرو خط امام توصیف کرد و گفت: تا قبل از قرن نوزدهم میلادی هیچ رد پایی از حضور و مداخلات آمریکا در امورات مربوط به ایران به چشم نمی خورد.

حجت الاسلام زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اشغال ایران در زمان جنگ جهانی دوم توسط انگلیس و فرانسه و در پی آن،  نفرت مردم ایران از این دو کشور به دلیل غارت‌گری آنها، آمریکا از این فرصت به نفع خود سوء استفاده کرد و مداخله خود در امور ایران را به عنوان یک کشور محبوب از قرن نوزدهم میلادی آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این در حالی بود که خیانت ها و فتنه ها علیه ملت ایران توسط این کشور جنایتکار در پس پرده در حال انجام بود تا اینکه چهره واقعی آمریکا با نقش این کشور در ماجرای  کودتای 28 مرداد ماه به ملت ایران نشان داده شد و دیوار اعتماد بین دو کشور فرو ریخت و از آن تاریخ به بعد روز به روز به نفرت ملت ایران از آمریکا افزوده شد.

نفرت ملت ایران از آمریکا در دفاع مقدس به اوج رسید

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش منطقه اصفهان عنوان کرد: این نفرت از آمریکا در انقلاب اسلامی شدت یافت و با جنایت های پی در پی آمریکا همچون هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و کشتن تعداد زیادی از مردم بی گناه، ماجرای ناکام طبس، ایجاد و تحریک و تجهیز گروهک های معاند انقلاب در مرزهای کشور و در نهایت تجهیز و تحریک صدام به آغاز هشت سال جنگ تحمیلی، آن هم در اولین روزهای انقلاب، نفرت ملت ما از آمریکا به اوج خود رسید.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را که به تایید حضرت امام (ره) نیز رسید را حاصل فتنه گری های آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: این حرکت جهادی توسط 300 نفر از دانشجویان دانشگاه های فنی تهران به وقوع پیوست که تعداد زیادی از آنها کمی بعد در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند.

تقابل ایران و آمریکا ایدئولوژیک است

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه اصفهان در ادامه تقابل ایران و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به دلیل تقابل ایدئولوژیک دو کشور دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تأسی به دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و سیره و روش پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت مطهر ایشان با پدیده ای به نام استکبار جهانی مخالف است و آن را بر نمی‌تابد.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه آمریکا تنها به عنوان نماد و سرکرده استکبار جهانی مطرح است تصریح کرد: استکبار جهانی فقط به آمریکا خلاصه نمی شود بلکه شامل آمریکا و شرکای غربی او در این ادعای باطل یعنی ادعای کدخدایی برای کل جهان است و ایران اسلامی به حول و قوه الهی و با اتکا به قدرت لایزال خداوند متعال، گوش به فرمان سکان دار انقلاب اسلامی علیه خباثت های استکبار جهانی می ایستد و به یاری خداوند، این علم مقدس را به دست صاحب اصلی آن، وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) می سپارد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات