۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۹۴۵۵۹
آیت الله علما:

آموزش ها و تعالیم در دانشگاه ها حول محور قرآن و اسلام انجام شود

آموزش ها و تعالیم در دانشگاه ها حول محور قرآن و اسلام انجام شود
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: باید آموزش ها و تعالیم در مراکز آموزشی همانند دانشگاه ها حول محور قرآن و اسلام صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دیدار مسؤولان، هیأت علمی و ... دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: باید آموزش ها و تعالیم در مراکز آموزشی همانند دانشگاه ها حول محور قرآن و اسلام صورت بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: زمانی که برای انجام کاری از خود مایه بگذاریم و اتکایمان به داشته های خودمان باشد، ارزش آن کار چند برابر می شود همانند کاری که امام خمینی(ره) در دوران مبارزات انقلابی خویش علیه نظام ستم ‌شاهی انجام دادند.

آیت الله علما اظهار داشت: اسلام از آنچنان قدرتی برخوردار است که در صورت به فعلیت رسیدن آن شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود، زمانی که ما اسلام را به معنای واقعی بشناسیم آن زمان شعار «ما می توانیم» برایمان معنادار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تاکید کرد: اسلام دارای ویژگی جامعیت است، این دین با مقتضیات زمان پیش می رود و برای تمام پرسش های ما پاسخ دارد، لذا حرکت با اسلام فعل «می توانیم» را در عمل معنا خواهد بخشید.

وی گفت: دانشگاه ها از حیث تأمین سرمایه های انسانی برای هر جامعه ای بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند، بنابراین هر مقدار در این مراکز آموزشی و تربیتی سرمایه گذاری کنیم بازهم سود کرده ایم از سوی دیگر باید دانشگاه های ما از اساتیدی که دارای روحیه اسلامی و دینی هستند، استفاده نمایند.

آیت الله علما با اشاره به ضرورت توجه به مقوله تربیت اسلامی در دانشگاه های کشور، خاطرنشان کرد: دلهای دانشجویان پاک و صاف است بستگی دارد که ما چگونه تربیت کنیم، لذا باید یک نگاه وسیع و دیدی وسیعی نسبت به مقوله تربیت داشته باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات