۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۵۳۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

کتاب، ظرفیتی برای ترویج ارزش های دینی و انقلابی در جامعه

کتاب، ظرفیتی برای ترویج ارزش های دینی و انقلابی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام بابائیان، کتاب را بهترین ظرفیت در جهت انتقال آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با گرامیداشت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی، کتاب را یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری دانست و افزود: کتاب دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش، معرفت و موجب فرزانگی، پیشرفت و سعادت جامعه، سبب خلاقیت و نوآوری، تقویت روح انسانی، موجب زندگی خوب و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام پرچمدار کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در کشور ما ضعیف است و این خسارت بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که کتابخوانی باید در اولویت زندگی همه ما قرار گیرد، تصریح کرد: کتابخوانی باید یک تکلیف الهی و یک وظیفه ملی در کشور تلقی شود.

امام جمعه امیر کلا با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مسأله کتاب و کتابخوانی بیان داشت: حضور سالانه ایشان در نمایشگاه کتاب خود نشان دهنده تأکید رهبر انقلاب اسلامی به مقوله کتاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

وی، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

حجت الاسلام بابائیان در ادامه سخنان خود از کتاب به عنوان ابزاری مهم در جهت انتقال آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به اثرگذاری بالای کتاب، به همین دلیل این کالای ارزشمند فرهنگی می تواند ابزار بسیار مهمی در جهت تقویت این مبانی در جامعه باشند./950/پ210/

ارسال نظرات