۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۹۵۳۰۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تداوم و استحکام نظام اسلامی در گرو برگزاری نماز جمعه‌های باشکوه است

تداوم و استحکام نظام اسلامی در گرو برگزاری نماز جمعه‌های باشکوه است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر می‌خواهیم این نظام همچنان تداوم یافته و روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود باید سنگرهای نماز جمعه همواره پربار و پرشور و باشکوه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه اسفراین، به تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مشروعیت نظام ما به امامت و ولایت است و همه مسؤولان در همه ارکان نظام و نهادها نیز مشروعیت خود را از ولایت می‌گیرند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری ولایت و حضور مردم به ثمر رسید و در بیش از چهار دهه گذشته نیز نظام اسلامی ما به برکت نعمت امامت و ولایت هر روز قوی‌تر و محکم‌تر در برابر دشمنان خود ایستاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: مقام معظم رهبری که نسبت به همه ما ولایت دارند مبین و تبیین‌کننده مسیر حرکت نظام و شعارهای دینی و اسلامی هستند؛ به همین دلیل معظم له در تنگناها، گرفتاری‌ها و بحران‌ها به‌صورت ویژه ورود کرده و مسیر را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: در شهرها و استان‌ها ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه تجلی نظام و مبلغ بیانات رهبری هستند که باید شعار نظام و انقلاب و مسیر را نشان دهند؛ ازاین‌رو اگرچه در ظاهر ائمه جمعه مسؤولیت اجرایی ندارند؛ اما تکالیفی که بر عهده این مجموعه گذاشته شده، بسیار سنگین است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا سنگرهای مساجد و نماز جمعه تریبون نظام و ولایت هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم این نظام همچنان تداوم یافته و روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود و دین در همه رگه‌های جامعه جریان یابد باید این سنگرهای دشمن‌شکن و تربیتی همواره پربار و پرشور و شکوه باشد.

وی ادامه داد: برای نیل به این هدف لازم است همه آحاد مردم و گروه‌ها و مسؤولان در نمازهای جمعه حضور یابند که این تکلیف دینی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نباید به‌گونه‌ای باشد که همیشه عده خاصی به نماز جمعه بیایند و دیگران نیایند؛ بلکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که همه افراد اعم از اقشار مختلف مردم و مسؤولان به سنگرهای نماز جمعه بیایند.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات یاور سکان‌دار کشتی نظام هستند و وقتی سنگر نماز جمعه گرم و پرشور باشد نظام از مسیر خود منحرف نشده و حرکت آن در راستای حصول به اهداف عالیه تداوم می‌یابد.

گفتنی است، در این مراسم با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، حجت‌الاسلام محمد موسوی به‌عنوان امام‌جمعه جدید اسفراین معارفه شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات