۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۹۵۴۸۱
امام جمعه شهرستان دالاهو:

آیت الله نجومی، عالمی برجسته با شخصیتی متواضع و مردمی بود

آیت الله نجومی، عالمی برجسته با شخصیتی متواضع و مردمی بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: آیت الله نجومی علیرغم اینکه در علوم دینی سرآمد روزگار خویش بود، با این حال تواضع و فروتنی وی برای مردم این استان مثال زدنی و الگو بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در نشست با جمعی از طلاب و حوزویان کرمانشاه با اشاره به سالگرد عروج عالم ربانی؛ آیت الله سیدمرتضی نجومی اظهار داشت: مرحوم آیت الله نجومی عالِمی وارسته و مجاهدی نستوه بود که سالیان متمادی از عمر خویش را در راه حفظ و نشر ارزش های دینی و انقلابی وقف کرد.

امام جمعه شهرستان دالاهو اظهار داشت: آیت الله نجومی بیش از 4 دهه در استان کرمانشاه در میان مردم این خطه به هدایت و تبلیغ دین و ارشاد پرداخت و بسیاری از علما و روحانیون طراز اول در محضر وی حضور داشته اند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به با اشاره به اینکه آیت الله نجومی شخصیتی کاملا مردم و برجسته بود، تاکید کرد: این عالم برجسته زمانی که با عالمان نشست و برخاست می کرد عالمانه سخن می گفت و زمانی هم که با هنرمندان دیدار داشت با زبان هنر تکلم می کرد.

حجت الاسلام ساداتی شخصیت آیت الله نجومی را شخصیتی مردمی، باتقوا و مخلص عنوان کرد و گفت: آیت الله نجومی اهل زهد و تقوا بود و از دنیا دل کنده بود، وی در همه کارهایش خدا را در نظر داشت و تنها در مسیر حق حرکت می کرد.

امام جمعه شهرستان دالاهو با اشاره به اینکه آیت الله نجومی را می توان از آن دست انقلابی های بی‌ادعا معرفی کرد، اظهار داشت: آیت الله نجومی در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجاهدت های بسیاری داشت و بیانیه های حضرت امام (ره) را به خط خود می نوشت.

وی با تاکید بر اینکه مردم کرمانشاه علاقه بسیار ویژه ای به شخصیت مردمی آیت الله نجومی داشتند، خاطرنشان کرد: آیت الله نجومی علیرغم اینکه در علوم دینی و شرعی سرآمد روزگار خویش بود، با این حال تواضع و فروتنی وی برای مردم این استان مثال زدنی و الگو بود و غرور و تکبر در نزد این عالم جلیل القدر بیگانه بود به گونه ای که محبت این عالم در دل تک تک مردم این دیار جای داشت.

براساس این گزارش آیت الله سیدمرتضی نجومی بیست و پنجم آبان ماه سال ۸۸ در ۸۱ سالگی دارفانی دعوت حق را لبیگ گفت و در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد./1400/پ210/

ارسال نظرات