۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۹۵۵۶۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

مدیریت حوزه علمیه ریاست نیست، خدمتگزاری است

مدیریت حوزه علمیه ریاست نیست، خدمتگزاری است
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با اشاره به نقش مهم مدیران حوزه علمیه در تعلیم و تربیت طلاب، گفت: مدیریت در حوزه علمیه ریاست نیست، خدمتگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) اردستان، امام علي بن موسي الرضا(ع) در جواب سؤال سعد بن سعد از زيارت فاطمه معصومه(ع)، دختر امام موسي(ع) فرمود: مَنْ زارَها فَلَهُ الجَنَّةُ؛ كسي كه او را زيارت كند، بهشت برايش خواهد بود.

وی ادامه داد: آیت الله العظمی مرعشی (ره) که توفیق تشرف محضر حضرت بقیه الله(عج) را داشته اند  نقل می کند، برای اینکه از مکان قبر حضرت فاطمه زهرا(س) اطلاع پیدا کنم، یک اربعین مشغول ذکر، دعا و مناجات شدم و اعمال خاصی را انجام دادم، شب اربعین که مشغول اذکار، توسل و دعا بودم مکاشفه برایم رخ داد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مکاشفه ایت الله مرعشی ظاهراً محضر پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌رسند و در این مکاشفه پیامبر اکرم(ص) به ایشان فرمودند: که برای پیدا نمودن مکان دفن حضرت فاطمه زهرا (س) اصرار نکنید زیرا مشیت و اراده خداوند بر مخفی بودن این مکان تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) قرار گرفته است و برکاتی که خداوند متعال بر زیارت قبر مطهر حضرت صدیقه طاهره(س) قرار داده و مردم دسترسی به آن ندارند همین آثار و برکات را در مرقد نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) در قم قرار داده‌ است و مردم برای بهره مندی از فیوضات و برکات زیارت مرقد نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) می توانند به زیارت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم روند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت در مجموعه ای به نام حوزه علمیه به معنای ریاست نیست بلکه یعنی خدمتگزاری به محضر حضرت فاطمه زهرا(س) و مدیریت یک حوزه علمیه خدمتگزاری به طلاب است. مدیر حوزه علمیه باید مانند مادری دلسوز در کنار آموزش نقش تربیتی برای طلاب داشته باشد.

وی با اشاره نقش مدیران حوزه‌های علمیه در تربیت و تعلیم طلاب، اظهار کرد: مدیر و معاونان مدارس علمیه نقش موثر و بی‌بدیلی در تربیت طلاب علوم دینی دارند و مسأله تربیت در کنار علوم و دروس بسیار مهم است و نباید از مباحث تربیتی غفلت ورزید، مدیر و معاونین و همکاران مدارس نقش بسیار مهمی در تربیت طلاب دارند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم حجت الاسلام بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از زحمات خانم اللهیاری مدیر پیشین مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) تقدیر و خانم صافی به عنوان سرپرست مدرسه علمیه خواهران زینب کبری(س) اردستان معرفی شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات