۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۶۹۵۶۲۹
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

نباید تصور کرد که جای زن تنها در خانه است

نباید تصور کرد که جای زن تنها در خانه است
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان اینکه نباید تصور کرد که جای زن تنها در خانه است، گفت: عفت به معنای آغاز نشدن فعالیت مشترک اجتماعی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در پنجمین سمینار تخصصی صدای زن که با حضور مسؤولان کشوری در اهواز برگزار شده بود، بیان داشت: موجب افتخار است که طی نشستی علمی _ فرهنگی در جمع مردم خوزستان عزیز و اهواز مقاوم هستیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کریم صدای زن را رسا و بلند معرفی کرده است؛ به گونه‌ای که همه جای آن حاکی از این صدای رسا می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: آنگاه که حضرت موسی(ع) تنظیمات پوشالی، خیالی و ظالمانه فرعون را به سوی مدین ترک کرد تا حرکت و بنایی جدید را پایه گذاری کند، گروهی از مردم را یافت.

وی با اشاره به آیه شریفه [وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ یَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ تَذُودَانِ]افزود: زمانی که حضرت موسی (ع) به آب مدین رسید؛ گروهی از مردم را بر گرد آن دید، نخستین افرادی که موسی (ع) با آن‌ها در این نظم نوین اجتماعی ملاقات می‌کند، زنان هستند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براساس آیات شریفه طی این ملاقات حضرت موسی گفت و گویی را آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: نباید تصور کرد که تنها جای زن در خانه است و با حضور در اجتماع خانواده را نادیده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عفت به معنای آغاز نشدن فعالیت مشترک اجتماعی نیست، گفت: عفت می‌تواند در صحنه و رفتار فعالیت زن رخ دهد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: زن می‌تواند در نقطه کانونی جامعه و فرهنگ اجتماعی حضور به هم رساند و با عفت و اخلاق خود نقش تاثیر گذار و مضاعفی را به اجرا درآورده است. /۹۴۵۴۱/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
در آینده شاخص حضور زن در اجتماع از همین نقطه مقاومت شروع به حرکت می کند.
0
0