۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۷۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد؛

تمدن سازی وظیفه امروز حوزه های علمیه

تمدن سازی وظیفه امروز حوزه های علمیه
مازندران - حجت الاسلام قائمی بر ضرورت حفظ مرجعیت علمی در امور دینی به ویژه حوزه زنان از سوی طلاب خواهر حوزه های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران مازندران در نوشهر با اشاره به جایگاه مهم طلاب در نظام اسلامی گفت: طلاب به دو نهاد دین و نظام جمهوری اسلامی متصل هستند و به همین دلیل باید قدردان این جایگاه مهم باشند.

وی با بیان این که مردم متأثر از این دو نهاد طلاب را قضاوت خواهند کرد، افزود: مردم طلاب را نمایندگان دین و نظام می دانند و انتظار حوزه از طلاب نیز همین است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حفظ مرجعیت علمی در امور دینی به ویژه حوزه زنان از سوی طلاب خواهر حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه باید مرجع امور باشند تا جایی که مردم برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود به طلاب رجوع کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید بر نگاه تمدن ساز طلاب حوزه های علمیه، تصریح کرد: امروز یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه تمدن سازی است که باید در این عرصه مهم تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که حوزه علمیه در بستر دین شکل گرفته است، بیان داشت: در همین راستا مقام معظم رهبری همواره به اهمیت جایگاه حوزه های علمیه و نقش آنها در انقلاب و نظام اشاره می کنند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی نظامی بر پایه ولایت فقیه برخاسته از فقه جواهری است که دوران شیخ مفید(ره) نشأت گرفته، ادامه داد: همان طور که امام راحل فرمودند ولایت فقیه همان فقه شیعی است که نظام‌مند و در حرم سیاسی قرار داده  شد که این نظریه از دوران ائمه اطهار و در دین وجود داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سه ثروت معنوی، مادی و اجتماعی در حوزه مطالعات اشاره کرد و با بیان این که امام راحل یک ثروت اجتماعی است، گفت: طلاب نیز از جمله ثروت‌های اجتماعی هستند که با ورود به حوزه شخصیتی اجتماعی پیدا می‌کنند و تاثیرگذار خواهند بود، در نتیجه این شخصیت تاثیرگذار اجتماعی وظایفی دارد و خروجی همان مرجعیت رفتاری خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که طلاب باید قدر حضور در حوزه علمیه را بدانند، ادامه داد: همه ما در این جایگاه اجتماعی وظایفی داریم و باید بدانیم که دیگران از شخصیت ما تأثیر می‌پذیرند.

حجت الاسلام قائمی بر لزوم افزایش علم و آگاهی از سوی حوزویان تأکید کرد و افزود: طلاب خواهر باید در بخش مسائل زنان جریان‌های رقیب روز را بشناسند چرا که این جریان‌ها آمدند تا به جامعه، هویت زنانگی را با ظاهری بسیار زیبا و فریبنده ارائه کنند پس نباید در این حوزه غفلت کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به تهذیب نفس در کنار علم آموزی در حوزه تأکید کرد و گفت: علاوه بر این شناخت مسؤولیت اجتماعی از سوی طلاب حوزه های علمیه امری ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب و حوزویان باید از کنشگران قوی در نظام باشند، ادامه داد: امروز جریان رقیب با استفاده از مهندسی فرهنگی معکوس داعش اسلامی می‌سازد پس باید مراقب تحرک همه جریان ها در جامعه باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات