۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۷۸۰۵

آیا بودجه نهاد ریاست جمهوری ۳ برابر شده است؟

آیا بودجه نهاد ریاست جمهوری ۳ برابر شده است؟
با محاسبه ارقام دیگر بودجه نهاد ریاست جمهوری مشاهده می‌شود که بودجه رسمی ساختار نهاد ریاست جمهوری نه تنها افزایش نداشته بلکه در مواردی نیز با کاهش مواجه بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس تحلیل‌های مختلفی پیرامون شاکله و ارقام اولین بودجه دولت سیزدهم، ارائه شد.

بودجه نهاد ریاست جمهوری بودجه ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، اما در بودجه ۱۴۰۱ با اضافه شدن دو بند مهم به سرفصل بودجه ۱۴۰۱ نهاد (۱۰۱۰۰۰) این مبلغ به عدد ۱۴۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

در این سرفصل یک بند با عنوان برنامه حکمرانی امور قوه مجریه وجود دارد که شامل تعهد به مصوبات سفرهای استانی است که در بودجه سال ۱۴۰۰ وجود نداشت.

دولت سیزدهم مبلغ ۵۲۵ میلیارد تومان را برای مصوبات سفرهای استانی در نظر گرفته است که در سرفصل بودجه نهاد ریاست جمهوری آمده است.

از سوی دیگر در لایحه پیشنهادی دولت بندی برای برنامه‌های راهبری فناورانه و مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر و داروهای روان‌گردان وجود دارد که دولت مبلغ ۴۶۲ میلیارد تومان را برای آن در نظر گرفته است.

بر همین اساس و با محاسبه ارقام دیگر بودجه نهاد ریاست جمهوری مشاهده می‌شود که بودجه رسمی ساختار نهاد ریاست جمهوری نه تنها افزایش نداشته بلکه در مواردی نیز با کاهش مواجه بوده است و افزایش هزینه در سرفصل بودجه نهاد به دلیل گنجانده شدن بند مصوبات سفرهای استانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

ارسال نظرات