۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۹۷۹۸۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

روحانیت متعهد، عالم و انقلابی؛ پشتوانه اصلی نظام فرهنگی کشور

روحانیت متعهد، عالم و انقلابی؛ پشتوانه اصلی نظام فرهنگی کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری می تواند به توازن و تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کند و دولت نیز در این خصوص هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، عدالت فرهنگی و مردمی کردن فرهنگ و هنر را یکی از شعارهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: از این رو نگاه ما این است که به صورت ویژه ظرفیت های استانی را فعال و در حوزه های مختلف از اهالی فرهنگ و هنر حمایت کنیم.

وی افزود: هدف گذاری اصلی ما این است که مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اسلامی به عنوان مأموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه جای کشور به صورت متوازن رشد کند.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با بیان این که کامیابی های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته بسیار زیاد بوده است، ادامه داد: بی انصافی است که کسی توفیقات انقلاب اسلامی را منکر شود اما در عین حال دو مسأله سبک زندگی غربی و تهاجم فرهنگی و ناکارآمدی ها و مشکلات اقتصادی همواره در این خصوص برای حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی ایجاد حاشیه می کند.

وی با اشاره به این که سبک زندگی غربی و تهاجم فرهنگی بنیان های اصیل فرهنگی را هدف قرار داده است، افزود: علاوه بر این متأسفانه برخی ناکارآمدی ها و مشکلات اقتصادی نیز تؤامان بر نظام حکمرانی فرهنگی ما تأثیر منفی می گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که با تولید مناسب می توانیم با تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی مقابله کنیم، ادامه داد: مسأله مهمی که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور در خصوص بازآرایی رسانه ای و خروج از موضع پدآفند به موضع آفند و یا بحث بازسازی ساختارهای انقلابی فرهنگ و همچنین مطالباتی که در احکام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح فرمودند مأموریت های مهمی است که می تواند به این توازن و تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کند و دولت نیز در این خصوص هدفگذاری کرده است.

اسماعیلی با اشاره به این که با مشکلات اقتصادی کمتر می شود فضای کارهای فرهنگی سالم را پدید آورد و آن را نیز باید برطرف کنیم، بیان داشت: هدفگذاری دولت این است که موضوع اقتصاد یک موضوع کوتاه مدت است و حوزه فرهنگ یک حوزه بلند مدت است.

وی با بیان این که اقتصاد مقدمه ای برای رسیدن به یک فرهنگ سالم است، تصریح کرد: با حل مسائل و مشکلات معیشتی می توانیم به ایجاد یک حوزه فرهنگی سالم و مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی فکر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که وزارت فرهنگ در دوره جدید این رفتار و مشی را در دولت بر عهده دارد، ادامه داد: علیرغم همه مشکلاتی که داریم تلاش ما این است که بخشی از زیرساخت های فرهنگی را در کشور فراهم کنیم و در این راستا مشکل تالار، کتابخانه مرکزی مرکز استان و همچنین زیرساخت های این بخش را رفع خواهیم کرد.

اسماعیلی با بیان این که در سفرهای استانی زیر ساخت های فرهنگی را تکمیل خواهیم کرد و در کنار زیرساخت ها به حوزه نرم افزار فرهنگی نیز توجه می کنیم، افزود: موضوعات مهم و دغدغه های جدی نظام در حوزه های مختلف را در دستور کار داریم و متناسب با مسائل و اقتضائات برنامه و اقداماتی تدوین کردیم.

وی در ادامه سخنان خود، روحانیت متعهد، عالم و انقلابی را از جمله پشتوانه های اصلی نظام فرهنگی کشور دانست و گفت: روحانیت پشگامان اصلی فرهنگ در کشور هستند و به آن باور داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به تاریخ کهن مازندران نیز اشاره کرد و افزود: این استان پایگاه تاریخی پیروان اهل بیت(ع) بوده و همه جای استان مشحون از این آثار و برکات است و این مسأله فضای کار فرهنگی را در این استان فراهم خواهد کرد./950/

ارسال نظرات