۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۸۸۶
مطالبه مردم و امام جمعه؛

توقف گود برداری غیرقانونی در حصارک کرج

توقف گود برداری غیرقانونی در حصارک کرج
البرز - مردم با کمک بسیجیان و برخی طلاب نزد امام جمعه رفته و از گود برداری غیرقانونی حصارک وی را آگاه کردند و امام جمعه این مسأله را در خطبه‌ها مطالبه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، در شهر کرج در منطقه حصارک پایین، باغی قدیمی به نام باغ ناصربخت وجود داشت که توسط فردی که نامش در نزد مطالبه‌گران محفوظ است خریداری و با زدوبند با مسئول ارشد شهری وقت منطقه ۵، درختان قدیمی بدون مجوز از بین رفته و به صورت غیرمجاز یک گود به عمق ۱۰ متر و مساحت ۶۸۰۰ متر ایجاد شد.

این گود سبب آسیب به منازل مجاور شده و هر لحظه ممکن است بر سر اهالی خراب شود و علیرغم نامه آتش نشانی و نظام مهندسی مبنی بر خطر ریزش و لزوم مقاوم سازی طبق بند۴۴ ماده ۵، شهرداری منطقه ۵  تا دو سال هیچ اقدام انجام نداده بود. البته در اثر فشار و حمایت نیروهای بسیجی و برخی طلاب یک سازه نگهبان انجام شد ولی چون پروژه بدون ناظر بوده و بد اجرا شد، اخیرا ترک منازل همسایگان بیشتر شده و هر لحظه خطر بیشتر می‌شود.

 

گود برداری غیرقانونی در حصارک کرج

 

از آنجایی که مردم این که فقیر و کارگر هستند، تا کنون به نهادهای مختلفی چون شهرداری منطقه، دفتر نماینده مجلس، معاون دادستان، شورای شهر و... مراجعه کردند اما مشکلشان حل نشده بلکه برخی مسئولان و برخی قضات حل اختلاف، به جای حمایت از مردم مستضعف که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، به حمایت از مالک متجاوز که هم به ملک مردم آسیب زده و با نیرینگ و بدون رضایت مردم به حریم منازل مردم متعرض شده پرداختند. ناگفته نماند که در مواردی، دو نفر از جوانان محل که یکی از آنها از مدافعان حرم زینبی سلام الله علیها بوده، با ادعای دروغ برخی افراد در شهرداری منطقه ۵ بازداشت شدند.

 

گود برداری غیرقانونی در حصارک کرج

 

لازم به ذکر است یک نفر از اهالی که بر قانون مسلط بوده و تمکن گرفتن وکیل و وقت مناسب جهت پیگیری داشته، توانسته مالک گود را متهم و بخشی از خسارت خویش را دریافت کند اما الباقی همسایگان که عده‌ای مردم مستضعف بوده و توان مالی گرفتن وکیل ندارند، با کمک بسیجیان، برخی طلاب به نزد امام جمعه رفته و موضوع را با وی در میان گذاشتند و ایشان در خطبه‌های نماز جمعه اشاره‌ای به این مسأله کردند.

ارسال نظرات