۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۹۹۳۳۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

حضرت زهرا؛ برترین الگو برای بانوان

حضرت زهرا؛ برترین الگو برای بانوان
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: مجاهد باید اهل استقامت و خستگی ناپذیری باشد و حق و باطل را تشخیص دهد و در دفاع از ولایت کوتاهی نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه اظهار داشت: می توانیم درس های فراوانی از شخصیت حضرت زهرا(س) بگیریم زیرا شخصیت ایشان جامع الاطراف است و زندگیشان در سطوح مختلف، الگویی برای هر انسان آزاده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در خانه داری الگویی بی نظیر برای زنان خانه دار است و در عین ساده زیستی محبت فراوانی نسبت به اعضای خانواده دارند، همچنین مادری بی نظیر بودند به گونه ای که  در طول عمر کوتاه‌شان چهار فرزند بسیار توانمند و فاخر را تربیت کردند و تربیتهای متفاوتی نسبت به زمان خود داشتند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در فرزند آوری و فرزند پروری الگو هستند،گفت: ایشان ظرف مدت نه سال زندگی مشترک، صاحب پنج فرزند شدند که یک فرزندشان قربانی راه ولایت شدند و چهار فرزند اسطوره تربیت کردند.

حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: همچنین حضرت زهرا(س) در همسرداری همسری کاملا بی نظیر هستند همان گونه که در فرمایش حضرت علی(ع) آمده بهترین کمک حال در جهت بندگی خدا بودند، همچنین حضرت زهرا(س) به همسرشان فرمودند از خداوند حیا می کنم از شما چیزی درخواست کنم درحالی که قادر به انجام آن نیستید نیز حضرت علی(ع) فرمودند بعد از فاطمه چه کسی مرا تسلی دهد و اینکه فرمودند در تمام طول عمرم به والله قسم، فاطمه(س) یک بار من را عصبانی نکردند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در نقش دختری امروزه هم الگویی بسیار توانمند و خاص برای دختران این سرزمین هستند که در جهت پیشبرد اهداف اسلام هم تسلی، هم سازگار با شرایط خاص پدر و هم کمک حال پدر هستند.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: اگر حضرت زهرا(س) جایگاهی جز خانه داری هم نداشته باشند بهترین خانه دار عالم هستند پس زنان خانه دار با افتخار می توانند به این الگوی بی نظیر و فرهیخته تاسی کنند.

این استاد حوزه افزود: همچنین حضرت فاطمه(س) در مجاهدت بی نظیر هستند به گونه ای که در روزهای کوتاه بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در راه دفاع از ولایت و هدایت امت نقشی بسیار متفاوت ایفا کردند و از لحظه لحظه عمر شریفشان برای روشنگری و تفکیک حق از باطل و رسوایی جریان باطل استفاده کردند.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: فرد مجاهد باید اهل استقامت و خستگی ناپذیری باشد و باید تداوم امر مبارزه هم رعایت شود، چنین باید فردی موقعیت شناس باشد، هم زمانه و هم دشمن را بشناسد و حق و باطل را تشخیص دهد و در دفاع از ولایت کوتاهی نکند./1400/پ210/

ارسال نظرات