۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۰۰۰۵۰
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

تدریس یک واحد درسی امر به معروف در مدارس علمیه لرستان

تدریس یک واحد درسی امر به معروف در مدارس علمیه لرستان
لرستان - حجت الاسلام مهدوی خواه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واحد درسی در مدارس علمیه لرستان تدریس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه در دیدار معاون فرهنگی، رسانه ای و آموزشی و معاون علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، گفت: هیچ واجبی در دنیا به اندازه امر به معروف ارزش و اهمیت ندارد.

به آثار و برکات امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: به واسطه امربه معروف نماز اقامه می شود، خمس و زکات پرداخت و حجاب رعایت می شود.

وی اظهار داشت: وجود مشکلات در عرصه های مختلف به علت عدم توجه و عمل به فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام مهدوی خواه بر ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی استفاده شود.

وی بیان کرد: وجود مشکلات در جامعه نشن می دهد که در حوزه امر معروف و نهی از منکر از طرف حوزه علمیه و کسانی که وظیفه ذاتی دارند، در این راستا کوتاهی صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه به فعالیت 13 مدرسه علمیه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: یک واحد آموزشی با عنوان امربه معروف و نهی از منکر برای طلاب تدریس خواهد شد و در این راستا طلاب راهکارها، آداب و مراحل امربه مروف و نهی از منکر را فرا می گیرند.   

حجت الاسلام مهدوی خواه از تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر در مدارس علمیه خواهران لرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تقویت ارتباط با ستاد امربه معروف و نهی از منکر و بهره مندی از ظرفیت حوزه علمیه برای احیای این فریضه واجب در جامعه است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات