۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۱۵۸۳
حجت الاسلام شریف تبار تأکید کرد؛

ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای نهضت امام خمینی در گام دوم انقلاب

ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای نهضت امام خمینی در گام دوم انقلاب
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی در دوره دوم چهل سالگی انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست خبری با رسانه ها ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر اظهار داشت: در دوره دوم چهل سالگی انقلاب باید به تبیین درست دستاورد‌های فرهنگی نظام پرداخته شود؛ در همین راستا این سازمان در نظر دارد با بازسازی اهداف فرهنگی و قرآنی به تبیین درست انقلاب بپردازد.

وی در ادامه سخنان خود از بررسی موانع و کاستی های حوزه فرهنگی و قرآنی در کمیته ای خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد با اقدام عملی در جهت رفع این آسیب ها گام برداریم.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این که فعالیت‌های متعدد ملی و بین‌المللی در حوزه فرهنگ قرآنی در کشور و این استان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: اما جای خالی جریان سازی بزرگ قرآنی در کشور بیش از گذشته احساس می‌شود و در این راستا در صدد هستیم با شناسایی آسیب‌های موجود و قرار دادن برنامه‌های الگوساز قرآنی در کنار برنامه‌ای منسجم برای تداوم مستمر و تاثیر گذاری بیشتر بین مخاطبین قشر‌های مختلف برنامه‌های قرآنی تهیه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تقویت نظارت و ارزیابی عملکرد عنوان داشت: مسجد محور بودن برنامه‌های قرآنی مردمی در تحول آفرینی این حوزه نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان این که یکی از ضعف‌های عرصه فعالیت‌های قرآنی رهاشدگی فعالیت‌ها است، تصریح کرد: در برنامه تحول به دبنال برطرف کردن این رهاشدگی خواهیم بود و از جمله سیاست عرصه تحول، محوریت یافتن اسناد راهبردی اجرای منشور در طراحی مدل‌های ارتقاء وضع موجود است.

حجت الاسلام شریف تبار در ادامه گفت: تمرکز امر سیاستگذاری در حوزه فرهنگ قرآنی باید بر مبنای کارشناسی و تحقیقات اصولی با پرهیز از یک جانبه‌گرایی و با تکیه بر اسناد بالادستی و مصوبات قانونی به ویژه با توجه به قداست موضوع، حساسیت‌های داخلی و بین‌المللی اعتنا به پیشینه پر افتخار و ضرورت انسجام و پیشگیری از تداخلات و موازی کاری‌ها صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: باتوجه به تهاجم فرهنگی دشمن در نشان دادن ناکارآمد بودن انقلاب اسلامی نهاد فرهنگی باید شور انقلابی و اجتماعی را در جامعه دوباره احیا کنند و با نشاط اجتماعی و کنشگری‌هایی در فضای مجازی در صدد بازسازی تبیین نظام جمهوری اسلامی بپردازد و اهداف انقلاب را برای جامعه بازگو نماید تااهداف اصلی نظام در سایه کم رنگ نشان دادن‌های دشمن حذف نگردد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به پیگیری طرح‌های عمرانی در حوزه مجتمع‌های قرآنی اظهار داشت: در آمایش سرزمینی اتفاق افتاده و نیازمندی‌هایی که در این زمینه احصاء شده است در این راستا این سازمان در نظر دارد به تکمیل طرح‌های نیمه تمام بپردازد.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این که اکنون دوران عافیت نیست ادامه داد: وقتی صحبت از جهاد می‌شود باید همگان را به جهاد تبیینی دعوت کنیم و از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به راه اندازی پویش پرچم افتخار، این پرچم را نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی دانست وافزود: استقلال، آزادی و امنیت نعمت بزرگی است که باید آن را ارج نهیم.

حجت الاسلام شریف تبار در پایان سخنانش ابرازداشت: حوزه فرهنگ قرآنی حمایت همه‌جانبه ارکان مختلف تقنینی و اجرایی کشور را در راستای معرفی الگوی اسلامی می‌طلبد تا با بازسازی این فرهنگ در حول محور مساجد دستاورد‌های درست این حوزه در جامعه تبیین شود./950/پ210/

ارسال نظرات