۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۰۱۷۲۶
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد؛

ضرورت اقدامات مناسب برای معرفی اصحاب برجسته پیامبر و ائمه اطهار

ضرورت اقدامات مناسب برای معرفی اصحاب برجسته پیامبر و ائمه اطهار
حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان خصوصیات برجسته حضرت حمزه پرداخت و گفت: لازم است اقدامات مناسبی در جهت معرفی یاران و اصحاب برجسته پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) صورت گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار دست اندرکاران همایش علمی و بین المللی حضرت حمزه(ع) گفت: دشمنان اسلام و مخالفان اهل بیت(ع) با برخوردهای مغرضانه ضمن کتمان حقایق در وقایع تاریخی، تفسیر آیات قرآن، فقه و روایات پیامبر مکرم اسلام(ص) دست به تحریف زدند از این رو باید در این سه حوزه تلاش فراوان نمود تا حقایق و معارف اسلام ناب محمدی و فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) به جهانیان معرفی گردد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیث ثقلین اظهار کرد: در معرفی اسلام نباید تنها به کتب روایات اکتفا شود، در قرآن آیات متعددی؛ مانند: آیه مباهله، آیه تطهیر، آیه مودت و... در شان اهل بیت(ع) نازل گردید که باید بدین وسیله اهل بیت(ع) و معارف اسلامی را برای اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام بیان شود.

وی با اشاره به آیه 24 سوره احزاب ابراز داشت: در این آیه منظور از « فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ» حضرت حمزه می باشد و منظور از «وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ» حضرت امیرمومنان می باشد. ایشان به عنوان یکی از مهم ترین حامیان پیامبر (ص) تا زمان شهادت شان در جنگ احد همواره در کنار پیامبر بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به بیان خصوصیات برجسته حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: شخصیت حمزه بسیار مورد توجه پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) بوده و همواره بوجود ایشان افتخار می کردند.

وی در ادامه افزود: تاریخ در فهم دین بسیار مهم است و اگر کسی تاریخ نداند، در فهم دین دچار مشکل خواهد بود. از این رو لازم است اقدامات مناسبی در جهت معرفی، یاران و اصحاب برجسته پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) صورت گیرد و شخصیت آنان به عنوان حقایق تاریخی و الگویی مناسب برای جامعه تبیین گردد؛ به ویژه یاران ایرانی ائمه (ع) که نقش فراوانی در نشر و گسترش اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) داشتند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان ضرورت شناساندن شخصیت های ممتاز تاریخ اسلام اظهار کرد: نباید تنها به شناساندن حضرت حمزه اکتفا نموده بلکه با تحقیق و بررسی زندگانی اشخاصی همچون جناب جعفر طیار، میثم تمار و رشید حجری باید یک دایرة المعارف جامع و کامل در این رابطه جمع آوری شود.

در ابتدا این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ضمن گزارشی به بیان فعالیت های پژوهشی و تحقیقی همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) خدمت حضرت آیت الله نوری همدانی پرداخت.

ارسال نظرات