۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۰۱۷۷۷
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

آمریکا باید از غرب آسیا برود/ تلاش دشمن برای تطهیر چهره پهلوی

آمریکا باید از غرب آسیا برود/ تلاش دشمن برای تطهیر چهره پهلوی
امام جمعه قم گفت: چالش دیروز ما با غربیها این بود که اجازه دهند سیمهای خاردار وارد کنیم اما امروز چالش ما بر سر سلاح‌های پیشرفته ما است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در یک زمانی چالش ما با آمریکا بر سر این بود که می‌گفتیم باید دست عمّال آمریکا از کشور کوتاه شود، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران بسته شود، ولی امروز چالش ما با آمریکا این نیست؛ بلکه چالش ما با آمریکا این است که ملت ما، رهبر ما، رزمندگان ما، سپاهیان ما می‌گویند که آمریکا باید از غرب آسیا و کل منطقه بساط خود را جمع کند.

وی ادامه داد: چالش دیروز ما با آمریکایی‌ها و غربی‌ها بر سر این بود که آیا به ما اجازه می‌دهند سیم‌های خاردار را در دوران دفاع مقدس وارد کنیم، اما امروز چالش ما با آمریکایی‌ها بر سر سلاح‌های پیشرفته‌ای است که در اختیار داریم، تفاوت از زمین تا آسمان است.

فراز و فرودهای انقلاب

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب ما فراز و فرود‌های فراوانی داشته و حضور مردم همراه با این انقلاب همیشه در طول این ۴۳ سال به شکلی پررنگ دیده شده است، البته مسؤولان ارجمند به تناسب توان و شرایطشان خدمت کرده‌اند و امروز هم خدمت می‌کنند.

وی افزود: امام به دنبال اسلام ناب، ظلم ستیز، عدالت خواه، طرفدار محرومان، دفاع از حقوق انسان‌ها در مقابل اسلام آمریکایی؛ یعنی اسلام تشریفاتی و بی‌تفاوت نسبت به دست‌اندازی‌هایی که به حقوق مردم محروم می‌شود، بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت‌های عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: اسلام آمریکایی که امروز اذناب آن‌ها را در منطقه می‌بینیم که خود آمریکایی‌ها به عنوان گاو شیرده تعبیرشان می‌کنند، پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کنند و با افتخار به پیشواز سران رژیم صهیونیستی می‌روند و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشند که نه بیمارستان، نه مدرسه‌ و نه خانه‌ای برای مردم سالم نمانده است!

وی ادامه داد: امام به دنبال تحقق اسلام بود؛ اما این انقلاب ما به هر حرکت جهادی با چالش‌هایی مواجه می‌شود. نمی‌شود انقلابی رخ بدهد و در مقابل چالشی وجود نداشته باشد؛ اما هنر امام و هنر رهبر معظم انقلاب و هنر شما مردم این است که از خیلی از چالش‌های پیش روی انقلاب به فضل الهی عبور کرده‌ایم.

رمز موفقیت انقلاب

امام جمعه قم با اشاره به عبور انقلاب از چالش‌های فراوانی که پیش رو داشت توضیح داد: انقلاب ما در پرتو اسلام ظرفیت عظیمی داشت که توانست در مقابل همه هجمه‌ها، فتنه‌ها، خیانت‌ها چه داخلی و خارجی بایستد و پشتوانه این انقلاب بعد از امداد‌های غیبی الهی و عنایت‌های رهبر انقلاب، شما مردم هوشمند، بصیر، آگاه، فداکار، پرشور، پرعاطفه و عاشق مکتب اهل بیت هستید که این رمز موفقیت ماست.

وی افزود: ما با چالش اقتصادی امروز مواجه هستیم که می‌دانید و می‌بینید، رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌ها فرمودند این دهه ۹۰ آنچه انتظار می‌رفت نشد و ناخرسندی‌شان را اعلام کردند و فرمودند اگر درست کار می‌شد، ما امروز وضعیت حاضر معیشتی را شاهد نبودیم؛ ما در خودرسازی و مسائل دیگر مشکل داریم که نمی‌شود گردن دیگران انداخت، گاهی ما به خاطر بروکراسی اداری و مشکلاتی در مسیر تولید ایجاد می‌کنیم، سال مانع زدایی به شکل دیگری مانع ایجاد می‌کنیم و کار دشمن خوشحال کن انجام می‌دهیم من از بیگانگان هرگز ننالم که هر چه کرد با من، آشنا کرد.

جنگ شناختی دشمن برای تغییر باور مردم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنگ شناختی-رسانه‌ای دشمن جهت تغییر باورهای مردم را مورد تأکید قرار داد و توضیح داد: دشمنان نقشه‌های بسیاری دارند، غیر از بعد اقتصادی در بعد فرهنگی هنوز ما درگیر تهاجم رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی دشمنان هستیم.

وی افزود: خوشبختانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً جمله‌ای را مطرح کرد که این جمله بسیار جمله شنیدنی بود، او گفت سیاست فشار حداکثری به شکست مفتضحانه آمریکا انجامیده است.

آیت الله حسینی بوشهری هدف جنگ رسانه‌ای دشمن را شکستن اراده مردم و پشیمان سازی از انقلاب دانست و بیان داشت: دشمن تمام برنامه‌های زمان طاغوت را به صورت بزک کرده در مقابل دستاورد‌های انقلاب شما قرار می‌دهند؛ اما اینکه ما کجا بودیم به کجا رسیده‌ایم باید بررسی شود؟ ما نمی‌گوییم مدینه فاضله درست شده است؛ اما این سیاه نمایی دشمن هرگز پذیرفتنی نیست!

وی افزود: ما باید دست به دست هم بدهیم، مسؤولان، دانشگاهیان، حوزویان، ذاکران اهل بیت و تک تک مردم ما، آن سفارش رهبری را نصب العین خود قرار بدهیم و در مقابل حجمه دشمن، هجمه‌ای به عنوان جهاد تبیین آغاز کنیم.

علاقه فراموش نشدنی مردم به مرجعیت

آیت الله حسینی بوشهری به حضور پرشور و پرشکوه مردم در تشییع پیکر مطهر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اشاره کرد و اظهار داشت: نمی‌دانید، روز چهارشنبه در قم چه غوغایی به پا شد، این کسانی که تبلیغ می‌کنند که مرجعیت، روحانیت جایگاه‌شان را از دست دادند، شما مردمی که در تشییع جنازه شرکت کردید؛ چه روحانیت ارجمند و چه مردمی که از جا‌های دیگر آمدند، جایگاه و عظمت واقعی مرجعیت را به همه نشان دادید.

وی افزود: این شخصیت بزرگ پشتیبان نظام اسلامی و دیده بان بیدار و امین حضرت امام و همراه رهبر معظم انقلاب و مورد اعتماد آیت الله العظمی بروجردی و گلپایگانی بود، متأسفانه مجال نیست وگرنه باید بیشتر درباره این شخصیت بزرگ سخن گفت.

لزوم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

امام جمعه شهر مقدس قم ضمن اشاره به مشکلات پیش آمده برای آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: متأسفانه وقتی که امروزه آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد هجمه قرار می‌گیرند، حمایت‌های لازم برای آن‌ها جلب نمی‌شود.

وی افزود:  البته آمران به معروف و ناهیان از منکر باید رعایت همه ضوابط را داشته باشند و اگر با رعایت ضوابط مورد هجمه قرار گرفتند، حمایت‌های لازم صورت بگیرد، در قدیم شاهد بودیم زمانی که وقتی امر به معروف می‌شد، برای مثال بازاری ما از مغازه می‌آمد بیرون و در کنار آمر به معروف و ناهی از منکر قرار می‌گرفت؛ اما امروز گاهی شنیده و دیده می‌شود که اینگونه نیست و این غم جانکاهی است.

تجلیل از دو همایش حضرت خدیجه و حضرت حمزه

آیت الله بوشهری به برگزاری دو همایش حضرت خدیجه و حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: این دوکار کار بزرگی بود و ما زندگی این‌ها را باید در بین مردم مطرح کنیم و عظمت این‌ها را بیان کنیم و من نسبت به دست اندرکاران آفرین بگویم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات