۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۰۲۰۲۵
پیوند ناگسستنی تشیع در ایران و عراق؛

از تشییع پیکر مطهر حاج‌قاسم سلیمانی تا تشییع پیکر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

از تشییع پیکر مطهر حاج‌قاسم سلیمانی تا تشییع پیکر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
آنچه داغ از دست دادن بزرگ‌مردانی همچون شهید سلیمانی و حضرت آیت‌الله صافی را التیام می‌بخشد آن‌که به برکت اخلاص و مجاهدت‌شان، خواب پریشان سکولارهای‌ حوزوی برهم خورده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در هفته‌ای که گذشت خبری تلخ قلب مؤمنین را متألم کرد و ملک‌الموت جان کسی را گرفت که با قلم، بصیرت، سلم و صلاح خود، روح و قلب بسیاری را جان بخشیده بود.

مرجع بصیری که حب اهل‌بیت(ع) در دنیای او تجلی داشت و در هنگام مماتش نیز وی را به دیار یار کشاند و نوید آن داد که زیارت و البته، اقامت آخرش در بلدالحسین(ع) مهر قبول عمری عبادتش باشد:

ثواب روزه و حج قبول آن کس برد

که خاک میکده‌ی عشق را زیارت کرد

حضرت آیت‌الله ‌العظمی‌صافی‌گلپایگانی به دیار باقی شتافت و همسایگان قدرشناس‌مان در عراق عزیز از پیکر آن عالم بصیر حسن استقبال را داشتند و جامعه ایران را بار دیگر به یاد تشییع پرشکوه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی انداختند و با این تشییع؛ گام‌های استوارشان را بر دهان کسانی کوبیدند که سال‌هاست در تلاش‌اند که میان حوزه مقدسه قم و حوزه مقدسه نجف اختلاف بیندازند؛ همان بی‌سوادانِ‌شب‌پرستی که با قلم‌ زهرآگین‌شان دم از «سه اسلام» می‌زنند و با حضور مرموزشان در پستوهای حوزوی به کارشکنی و تفرقه‌افکنی دائمی مشغول‌اند.

عراقِ عزیز در چند سال اخیر دو پیکر مطهر را به گرمی پذیرفت؛ یکی پیکر خونین سردار جبهه مقاومت و دیگری فرمانده عظیم‌الشأن پادگان حضرت حجت(عج).

آنچه در تقارن و تبیین این واقعه ضروری است آن‌که استقبال گرمِ عراق و ایران از این دو عزیز یک حادثه گذرا و قضیه جزئیه نیست بلکه این واکنش عمومی از جانب دو ملت ناشی از یک درک دینی عمیق است. دو ملت شیعی ایران و عراق، که امروز پاسبانی از دین را با خون خود آمیخته‌اند، به راز شگفت‌انگیز پیوند خون شهدا و قلم فضلای امت پی برده‌اند و این کیمیای سعادت، خواب را از چشمان ظالمان عالم و دنباله‌های دون‌پایه‌شان _خاصه سکولارهای‌حوزوی_ ربوده است!

ایران انقلابی و عراق شیعی به خوبی می‌دانند که دین مبین اسلام «فقیهِ مؤمنِ بصیر» و «فرمانده مخلص مدبر» را دو روی یک سکه می‌داند و این درک عمیق، از تعلیمات ناب معصومین(ع) اجمعین است. چه آن‌که حضرت امام کاظم(ع) در وصف مؤمنان فقیه فرمودند:

«أنّ الْمُؤْمِنِينَ الْفُقَهَاءَ حُصُونُ الْإِسْلَامِ »کافی، ج1، ص38)

و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) نیز در وصف سپاهیانِ اسلام فرمودند:

«الْجُنُودُ بِإِذْنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعِيَّةِ »(نهج‌البلاغه، ص432)

و «حصن» در ادبیات عرب مکان، موضع یا دیواره‌ای است که نتوان به داخل آن نفوذ کرد(العین، ج3، ص118) یا از آن بالا رفت.(مصباح، ج2، ص139)

بر این اساس؛ حضرت آیت‌الله العظمی صافی و سایر علمای بصیر و مدافعان‌حریم، همچون آیت‌الله مصباح یزدی از یکسو؛ و حاج قاسم سلیمانی و سایر مدافعان‌حرم از سوی دیگر، همچون دیواره‌ای بلندپیکر و نفوذناپذیر دور تا دور ممالک اسلامی، از ایران و عراق تا سوریه و یمن ایستادگی کرده‌اند تا گزندی به دین و دنیای ملل اسلامی نرسد و همین خدمتِ بی‌منت، که در گمنامی شگفت‌انگیز انجام می‌شد، قلوب مؤمنین را رقیق و لطیف نمود، دل‌ها را به هم نزدیک کرد و در تشییعی باشکوه بار دیگر پیوند ناگسستنی تشیع در ایران و عراق و سایر بلاد اسلامی را به اثبات رساند.

آنچه داغ از دست دادن بزرگ‌مردانی همچون شهید سلیمانی و آیت‌الله العظمی صافی را التیام می‌بخشد آن‌که به برکت اخلاص و مجاهدت‌شان، خواب پریشان و خیال خام سکولارهای‌حوزوی برهم خورده است!

منبع: کانال روزنه

ارسال نظرات