۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۰۲۱۷۲
آیت الله نوری همدانی:

تمام تلاش مسؤولان بر مبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشد

تمام تلاش مسؤولان بر مبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تمام تلاش مسؤولان برمبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشد، گفت: سخنان جامع امیرمومنان پاسخگوی نیاز‌های امروز جامعه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله دری نجف آبادی و اعضای هیأت مدیره بنیاد غدیر استان مرکزی با بیان اهمیت و ضرورت برگزاری همایش عدالت علوی در بیان امیرمؤمنان که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد گفت: با وجود جریان‌های انحرافی فراوان در زمان کنونی معرفی و شناساندن معارف اسلام ناب محمدی و فرهنگ اهل بیت(ع) به جهانیان از نیازهای مبرم زمان ما است.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت جایگاه امیرمؤمنان در هدایت جامعه اسلامی و بیان حقایق دین مبین اسلام توسط ایشان اشاره کرد و افزود: برای شناساندن امیر مومنان تبین سیره عملی آن حضرت و بیانات ایشان که تبلور معارف اسلام ناب محمدی از بعد عدالت، برابری، حق جویی و مبارزه با باطل است کار بسیاری مهمی است.

وی همچنین با اشاره به معارف بلند و مطالب دقیق کتاب نهج البلاغه گفت: سخنان جامعه امیرمؤمنان در زمینه های فراوان که پاسخگوی نیازهای امروز جامعه بشری می باشد، از این رو باید یکی از محورهای شناساندن ایشان به جهانیان و محور اتحاد بین مسلمانان واقعه غدیر خم و کتاب شریف نهج البلاغه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است؛ جهل، فقر و ظلم اگر به جای این سه دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.

وی با تبیین جایگاه عدالت در جامعه ابراز داشت: اسلام بر مسئله عدالت بسیار تاکید فرموده است چرا که مقدمه امنیت است. از این رو در سیره و سخنان ائمه(ع) این موضوع بسیار تاکید شده است که می توان به رساله حقوق امام سجاد(ع) اشاره نمود که آن حضرت تا پنجاه حق را بیان کرده است.

این مرجع تقلید، امیرمومنان را الگویی وارسته برای همه جهانیان به ویژه مسؤولان دانست و افزود: مسئولین در کنار انقلابی بودند و مردمی بودند باید تمام تلاش و فعالیت آنان برمبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشد تا زمینه های رشد جامعه را فراهم سازد.

ارسال نظرات