۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۰۲۲۸۶

نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با اساتید و طلاب برگزار شد

نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با اساتید و طلاب برگزار شد
نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با اساتید و طلاب پیش از ظهر امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با اساتید و طلاب پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست که در مدرسه عالی دارالشفا انجام شد ۱۴ طلبه از طلاب به نمایندگی از طلاب سراسر کشور سخنرانی و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که تعداد 6 نفر از طلاب به صورت مجازی و 8 نفر به صورت حضوری سخنان خود را بیان کردند.

در این نشست حجج اسلام محمدجواد تاکی از طلاب نخبه حوزه علمیه قم، محمد وثوقی راد نماینده طلاب استان سیستان و بلوچستان، سید سجاد موسوی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، سید وحید بهشتی نخبه حوزوی و مبلغ بین المللی، مهدی رهنما طلبه نخبه درس خارج حوزه علمیه قم، سید کاظم سیفی از طلاب حوزه علمیه استان تهران، رسول کفیلی نماینده طلاب استان آذربایجان شرقی، یونس مردانی نماینده طلاب استان لرستان، منصور شریفی از طلاب سطح عالی حوزه علمیه قم، اسماعیل سیجانی نماینده طلاب استان گلستان، امیر یزدان پرست از طلاب استان خوزستان و حسن براتی از طلاب مدرسه معصومیه ، سید هادی مسلمی، محمد وثوقی راد نماینده طلاب استان سیستان و بلوچستان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با اساتید و طلاب برگزار شد

اهم انتقادات و پیشنهادات مطرح شده در این نشست عبارتند از: ایجاد سند کارویژه های روحانیت، بازیابی جایگاه اجتماعی روحانیت، تمرکز بر فقه های معاصر و تخصصی با رویکرد تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، لزوم حاکمیت نگاه مدرسه محوری در حوزه های علمیه، انقلابی ماندن حوزه، تعیین زمان برای مدیران مدارس علمیه برای کارآمد شدن مدیریت ها، ضعف سیستم اطلاع رسانی حوزه، عدم وجود امکانات کافی در حوزه های علمیه استان ها، عدم وجود فضای تربیتی در غالب حوزه ها، لزوم برنامه ریزی مدون حوزه برای جهاد تبیین، عدم استفاده مطلوب از ظرفیت نخبگان حوزوی، لزوم استفاده از پژوهش های حوزویان و لزوم تجمیع حوزه ها در استان ها.

در ادامه نشست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن اشاره به 50 نکته برداری از پیشنهادات و انتقادات ارائه شده در این نشست، از منتقدان و پیشنهاد دهندگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نکته برداری ها حتماً در جلسه شورای معاونین مطرح و جمع بندی خواهد شد و در حد وسع پیگیری و اجرا خواهند شد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سفرهای ۴ سال گذشته خویش به بیش از ۲۰ استان کشور افزود: بنده در جریان مسائل و مشکلات حوزه های علمیه و اساتید و طلاب قرار گرفته ام تا برای حل مشکلات آنان چاره اندیشی کنم.

آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه علم و فناوری در انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظریه پیشرفت اسلامی دارای شاخصه هایی متفاوت با رویکردهای لیبرالیستی و سکولار است.

گزارش مشروح این خبر به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات