۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۰۲۵۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

متولیان فرهنگی بانوان را باور ندارند

متولیان فرهنگی بانوان را باور ندارند
خانم معین الاسلام گفت: متولیان فرهنگی نقش بانوان را جدی بگیرند، هیچ کدام از مبلغین به اندازه بانوان مبلغه در بدنه جامعه حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم مریم معین الاسلام استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز در نشست «جهاد تبیین، رسالت بانوان انقلابی» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: امروزه با جنگ بزرگ ادراکی روبه‌رو هستیم و در این جنگ قوه ادراک مردم مورد هجمه واقع شده است و تنها راه مقابله با آن جهاد تبیین می باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جهاد تبیین اظهار داشت: عمده ترین نگرانی در موضوع جهاد تبیین این است که تنها به یک موج بسنده و پس از مدتی این رسالت و فرمان رهبری به فراموشی بگراید، امیدوارم این نشست ها به عمل و مقابله جدی منتهی شود.

وی افزود: این مباحث باید تبدیل به یک نقشه عملیاتی شده و با فوریت عمل شود، فرمایش مقام معظم رهبری و واژه جهاد تبیین یعنی صحبت و سخنرانی کافی است و باید وارد مرحله عملیاتی شد.

معین اسلام با بیان اینکه دشمن دین ما را هدف گرفته است، تصریح کرد: باید باور کنیم که دشمن دین و فرهنگ ما را هدف گرفته و اصالت ما را از بین برده است، اینکه چه چیزی باید مورد تبیین قرار بگیرد، امر مهمی است که نیازمند گفت و گو و نقد و بررسی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نسخه های غرب رنگ باخته است، عنوان کرد: فرصت مناسبی ایجاد شده تا فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی و فرهنگ اصیل ایران اسلامی را به جهان عرضه کنیم.

وی ضعف اعتقادی جوانان را از چالش های جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر بنیاد اعتقادی جوانان قوی بود، دچار چالش های امروز نبودیم، لذا باید به دنبال تقویت بنیادهای اعتقادی جوانان و تقویت آرمان های انقلاب باشیم.

معین الاسلام نگارش کتاب و مقاله و برگزاری همایش را کافی ندانست و ابراز کرد: شعار و نشست و نگارش کتاب و مقاله کافی نیست، باید به دنبال بدست آوردن یک برنامه عملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشیم، باید با رسانه ای کردن و ابزار هنر جهاد تبیین را به عرصه جامعه وارد کرد.

وی ادامه داد: تبیین کار بی بدیلی است که ابزارش را بانوان دارند، بیان ابزار مهم جهاد تبیین است که بانوان به خوبی از این ابزار برخوردارند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به نقش بانوان اظهار کرد: متولیان فرهنگی نقش بانوان را جدی بگیرند، هیچ کدام از مبلغین به اندازه بانوان مبلغه در بدنه جامعه حضور ندارند، متولیان فرهنگی هنوز جایگاه بانوان را باور ندارند.

معین الاسلام افزود: بدون تعارف باید بگویم متولیان فرهنگی از بانوان به عنوان یک ابزار استفاده می کنند، هرگاه بحث انتخابات به میان می آید از این قشر بهره می برند، این روش کار پهلوی بود و فریاد امام خمینی به این خاطر بلند بود، متأسفانه مسؤولان فرهنگی جایگاه بانوان را باور ندارند.

ارسال نظرات