۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۰۲۹۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان مطرح کرد؛

شهید محلاتی؛ نفوذناپذیر در میدان، مردم‌دار در خیابان

شهید محلاتی؛ نفوذناپذیر در میدان، مردم‌دار در خیابان
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهید محلاتی از معدود شاگردان تأثیرگذار امام بود که تا آخر عمر مردم‌دار، زورگوستیز و نفوذناپذیر باقی ماند و در آخر به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پس از تقسیم شخصیت‌های انقلاب به دسته تأثیرگذاران مقطعی و دسته تأثیرگذاران متداوم و تاریخی، از شهید فضل‌الله محلاتی به عنوان شخصیتی یاد کرد که تأثیرگذار متداوم و مقطعی در طول تاریخ انقلاب دارد.

وی با اشاره با زحمات خستگی‌ناپذیر و مبارزات سخت شهید محلاتی در زمان رژیم پهلوی و پس از انقلاب گفت: شهید محلاتی، چهره‌ای کلیدی و راهبردی در عرصه تربیت نیرو، پیوند دادن نیروهای انقلابی، کاردسازی و کار تشکیلاتی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان شهید محلاتی را شخصیتی متفکر، عملیاتی و پیشرو در خدمت‌رسانی دانست و اضافه کرد: ایشان از معدود شاگردان تأثیرگذار امام بود که تا آخر عمر مردم‌دار، زورگوستیز و نفوذناپذیر باقی ماند و در آخر به شهادت رسید.

راوی دفاع مقدس با قرائت آیه 54 سوره مائده توضیح داد: شهید محلاتی، با توجه تهجد‌ها، نافله‌ها و خودسازی‌ها، مصداق عبارت «یحبهم و یحبونه» است و با مبارزه سرسختانه و همیشگی ایشان با دشمنان اسلام و خدمت‌گذاری شبانه‌روزی ایشان برای ملت ایران، مصداق اذلة علی المؤمنین و اعزة علی الکافرین است.

وی از حضور مداوم شهید محلاتی در جبهه‌ها یاد کرده و تأکید کرد: این ایشان، موجب تقویت روحیه و دوام علقه‌های دینی و ولایی رزمندگان بود و این نشان می‌دهد که باید مرد میدان بود تا مرگ تاجرانه داشت.

ارسال نظرات