۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۹۷۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور / تقویت تولید موجب بی‌نیازی کشور می شود

ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور / تقویت تولید موجب بی‌نیازی کشور می شود
مازندران - امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از مصرف بالا در کشور، گفت: متأسفانه در کنار تولید پایین، شاهد مصرف بی رویه نیز در کشور هستیم که باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با اشاره به مشکلات حوزه تولید به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون جهش و رونق تولید طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: توجه به مسأله تولید در کشور در بخش های مختلف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه تقویت تولید داخل بیشتر مورد توجه قرار می گرفت نگرانی ها در کشور کمتر بود، افزود: تقویت تولید موجب نیازی کشورمان در حوزه های مختلف خواهد شد.

امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از مصرف بالا در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کنار تولید پایین، شاهد مصرف بی رویه نیز در کشور هستیم و این خود نیازمند برنامه ریزی و فرهنگ سازی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت رعایت الگوی مصرف در کشور تأکید کرد و گفت: باید الگوی مصرف در کشور با اقداماتی نظیر فرهنگ سازی اصلاح شود تا شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که باید از هدر رفت منابع در کشور جلوگیری کنیم، تصریح کرد: تحقق این هدف با فراهم کردن زیرساخت های مناسب، رعایت اصول فنی و مدرن کردن شبکه های تولید و توزیع امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرای طرح های پژوهشی به منظور شناسایی آسیب ها و مشکلات در حوزه مصرف تأکید کرد و گفت: باید مشکلات و آسیب را بشناسیم و برای رفع آن برنامه بریزی مدون داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام برق و آب استان تأکید کرد و افزود: باید این سرمایه هایی که معطل مانده و به سود نرسیده به اتمام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای مازندران در حوزه گردشگری و حضور میلیون ها مسافر در طول سال به این استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امکانات ما در استان تنها در حد پاسخگویی نیازهای مردم بومی و مقیم است.

امام جمعه ساری با بیان این که مازندران با حداقل امکانات در حال سرویس دهی به یک جمعیت گسترده در طول سال است، افزود: باید برای این مسأله مهم فکری اساسی شود و این ترددها به آبادانی بیشتر تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه ضرورت توجه به این استان هنوز به خوبی برای مسؤولان کشور تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: نگاه ملی به مازندران از سوی مسؤولان از یک اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که مدیریت در استان به مهارت زیادی احتیاج دارد، بیان داشت: کسی که می خواهد در مازندران مدیریت کند نباید هر روز گلایه کند بلکه باید خودش را با شرایط موجود تطبیق دهد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که برای مدیریت در این استان باید قدرت چانه زنی و تدبیر خود را به گونه ای بالا ببریم که بتوانیم از امکانات موجود بیشترین استفاده را ببریم، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بهره گرفته شود./950/پ210/

ارسال نظرات