۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۰۲۹۹۹
آیت الله اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک قم:

مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام و جامعه اسلامی دارند

مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام و جامعه اسلامی دارند
مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان جامعه اسلامی دارند، گفت: لازم است برای جبران کاستی های ناشی از کرونا تدابیری صورت گیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی امروز در نشست مدیران مدارس سطح یک حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه جهانگیرخان قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران که در عرصه تعلیم و تربیت طلاب مشغول فعالیت می‌باشند، گفت: مدیران و اساتید نقش مهمی در تربیت آینده سازان نظام و جامعه اسلامی دارند و لازم است این تلاش‌ها با حمایت‌ها به نتیجه و ثمره خوبی برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه، افزود: تاکید داریم که پیگیری‌ها دقیق‌تر و مطالبات مدیران روشن‌تر شود و هر چه از سوی مدیران در جلسه مطرح می‌شود، بررسی و در شورای معاونان هم تصمیم گیری شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به آسیب‌هایی که ویروس کرونا به آموزش مراکز علمی و دانشگاهی از جمله حوزه وارد کرده، عنوان داشت: در دوره کرونا با مجموعه‌ای از آسیب‌ها مواجه شدیم. نظام علمی و تهذیبی با خطرات مواجه شده و نمی‌توانیم غافل باشیم و لازم است برای جبران آن تدابیری صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: گرچه کارهایی برای رفع مشکلات آموزشی در بعضی مدارس علمیه شروع شده، ولی کافی نیست و باید با قوت بیشتری صورت گیرد و در همین رابطه دستورالعمل شناخت و کاهش آسیب‌ها و ارتقای راهکار با حضور مدیران امری ضروری است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به برخی از فعالیت‌ها که در حوزه صورت گرفته و کارهای که باید در حوزه‌های علمیه انجام شود، عنوان داشت: شکل گیری بنیاد خیرین، شروع برنامه ۵ ساله در مدارس علمیه و توجه همه مدارس علمیه به این برنامه و اجرای آن، اجرای طرح راهیان نور در مدارس علمیه، آشنایی جوانان با حوزه، برنامه‌های حوزه برای اساتید و طلاب برای بهره گیری و نقد و توجه به مسائل فرهنگی قم و… از جمله این موارد است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همه روحانیون در قبال فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی شهر قم مسئول می‌باشند و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به جهاد تبیین گفت: در این رابطه قرار گاهی در حوزه راه اندازی شده و باید از سوی حوزویان هم مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه در سطوح عالی باید آزادی طلبه حفظ و توجه به زبان عربی در حوزه تقویت شود، عنوان داشت: بی توجهی به زبان عربی خسارت جدی برای حوزه در عرصه بین الملل و تبلیغ و ترویج مبانی دینی و حتی حضور در مراکز علمی دنیا ایجاد خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به بعضی طرح‌های اجرا شده در حوزه‌های علمیه، گفت: تا کنون ۱۵۰ پروژه در حوزه به اتمام رسیده و ۱۵۰ پروژه هم وجود دارد که با حمایت مسئولین در حوزه به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظرات