۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۷۰۳۷۸۶
آیت الله عبداللهی عنوان کرد؛

رسالت خطیر حوزویان در راستای عمل به «جهاد تبیین»

رسالت خطیر حوزویان در راستای عمل به «جهاد تبیین»
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: تاکیدات و تذکرات جدی رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین بی شک وظیفه همه ما را در این عرصه سنگین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امشب در جلسه اخلاق ویژه طلاب و حوزویان کرمانشاه اظهار داشت: در سال های اخیر به نوعی شاهد اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه «جهاد تبیین» بوده ایم که این امر اهمیت این موضوع را می رساند.

وی گفت: تاکیدات و تذکرات جدی ایشان درباره جهاد تبیین بی شک وظیفه همه ما را در این عرصه بیش از پیش نموده است؛ امروز همه در این جهاد به نوعی نقش داریم و باید به خوبی به وظیفه خود در این باره عمل کنیم.

این عالم برجسته کرمانشاهی بیان داشت: با این وجود باید اذعان کرد که در سال های اخیر موضوعی به اهمیت جهاد تبیین به معنای واقعی مورد توجه نبوده که این یک نقصان بوده است، بنابراین تشکل ها و فعالان فرهنگی در جاری ساختن این مقوله بسیار مهم در این برهه حساس تاریخی وظایف سنگین و بزرگی برعهده دارند.

آیت الله عبداللهی ادامه داد: «جهاد تبیین» مقوله ای نیست که در دهه های اخیر مطرح شده باشد، با مراجعه به قرآن کریم و سوره مبارکه «عصر» به عینه شاهد این موضوع هستیم، خداوند در سوره عصر می فرماید: «انسان همواره در خسران است به شرط آنکه اهل ایمان باشد، به عمل صالح مبادرت کند و تواصی به حق و تواصی به صبر را نیز در پیش گیرد».

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خداوند در سوره مبارک عصر در بحث جهاد تبیین همه ما را مخاطب قرار می دهد و به نوعی می توان گفت که جهاد تبیین یک واجب عینی است نه یک واجب کفایی.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در جهاد تبیین یک توصیه عام دارند تا همه بسیج شوند، اظهار داشت: زمانی که «جهاد» مطرح می شود بی گمان در طرف مقابل دشمنان قرار دارند که این یک وجود یک میدان تقابل، میدانی که در آن دشمن دست به هر کاری می زند که چهره رحمانی اسلام و این انقلاب را به گونه ای مزورانه تحریف کند.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن در این مبارزه به دنبال استفاده از سلاح و تسلیحات نظامی نیست، دشمنان می خواهند با بالعکس نشان دادن حقایق و تحریف واقعیات به نوعی معادله را به سود منافع شیطانی شان تغییر دهند، لذا اینجاست که «جهاد تبیین» و حضور همه امکانات و افراد در آن امری ضروری و انقلابی می شود./1400/پ201/

ارسال نظرات