۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۰۵۰۸۵
همزمان با عید نیمه شعبان؛

۳۵ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران معمم شدند

۳۵ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران معمم شدند
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری تلبس ۳۵ نفر از طلاب حوزه علمیه استان در روز عید نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری تلبس 35 نفر از طلاب حوزه علمیه استان در روز عید نیمه شعبان خبر داد.

وی با بیان این که 20 نفر از این طلاب در ساری و با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران ملبس خواهند شد، افزود: 15 نفر دیگر از طلاب نیز در مدرسه علمیه المهدی رامسر، لباس مقدس روحانیت را به تن خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که به دلیل بعد مسافت این مراسم در ساری و رامسر برگزار خواهد شد، بیان داشت: این جشن باشکوه همزمان با نیمه شعبان در مصلی امام خمینی(ره) ساری و مدرسه علمیه المهدی رامسر برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این طلاب همه مراحل قانونی لازم را برای تلبس با موافقیت طی کرده اند، گفت: اتمام پایه پنجم برای طلاب بلند مدت و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی برای طلاب مدارس علمیه سفیران، ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب، شرکت در کارگاه مهارتی تلبس، بررسی امور صیانتی، مصاحبه علمی و همچنین تأییدیه اخلاقی مدیر مدرسه از جمله مهم‌ترین شروط تلبس طلاب است.

وی با اشاره به این که طبق قانون معاونت تهذیب، هیچ گونه تلبسی خارج از فرآیند قانونی و معمول حوزه نداریم، تصریح کرد: هر طلبه ای که شروط لازم برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت را دارد باید طبق قانون ضمن ثبت نام در سامانه معانت تهذیب، سایر مراحل این بخش را با موفقیت طی کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که پوشیدن لباس روحانیت، آگاه فصل تازه ای از زندگی فردی و اجتماعی طلاب است، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف یک طلبه پس از پوشیدن لباس روحانیت، حفظ و حراست از این جایگاه مهم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، یکی از وظایف مهم طلاب جوان حوزه را حفظ و صیانت از لباس مقدس روحانیت دانست و تصریح کرد: طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند وارد عرصه‌ای دیگر از زندگی طلبگی می‌شود که باید همواره مراقب اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه باشد.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان پرچم داران نشر و گسترش احکام دینی در جامعه هستند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار به عنوان هادیان جامعه اسلامی در عصر غیبت رسالت بسیار سنگینی در ابلاغ مفاهیم دینی و ارزش های الهی به جامعه بر عهده دارند./950/

ارسال نظرات