۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۷۹۹۰
مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه:

برای حل مساله فلسطین نیازمند وحدت واقعی جهان اسلامی هستیم

برای حل مساله فلسطین نیازمند وحدت واقعی جهان اسلامی هستیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام منتظری گفت: عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب باعث شده که چپاول ثروت های خدادادی جهان اسلام به راحتی توسط دشمنان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسن منتظری امروز در نشست «پرچمداران محراب و کارگزاران مساجد اهل سنت شهر کرمانشاه» که به مناسبت روز جهانی قدس در بیت نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام دارای بحران های متعدی گردیده به نحوی که این بحران ها باعث ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی شده است.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه با انتقاد از سرسپردگی برخی از سران کشورهای اسلامی ـ عربی در بحث عادی سازی روابط با صهیونیست ها، گفت: عادی سازی روابط این کشورهای عربی ـ اسلامی به نوعی مصالح امت اسلام را زیر پا گذاشته است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: از سوی دیگر این عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب باعث شده است که چپاول ثروت های خدادادی جهان اسلام به راحتی توسط دشمنان انجام شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: با این وجود پس از پیروزی جمهوری اسلامی یکی از مسایل راهبردی که اتفاقا در این زمینه این نظام هزینه های زیادی را درباره آن داده است، مساله فلسطین و قدس شریف می باشد.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: فلسطین کشوری مسلمان است که صهیونیست ها با یک برنامه ریزی هدفمند و با کوچاندن اقوام مختلف از کشورهای دیگر اقدام به ساخت و ایجاد یک قوم جعلی کرده اند.

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل دولت جعلی اسرائیل تاکنون شاهد ظلم های بسیاری بر ملت مظلوم فلسطین و جهان اسلام بوده و هستیم، عنوان داشت: مساله فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید ملت فلسطین از زیر یوغ صهیونیست ها بیرون کشیده شوند، خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه انسانی و شرعی است و بی شک ملت ایران نیز به مانند سایر ملل در این روز بزرگ و سرنوشت ساز شرکت کرده و انزجار خود را از اسرائیل غاصب نشان خواهند داد.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: امروز برای حل مساله فلسطین نیازمند وحدت واقعی جهان اسلامی هستیم و همه در این باره باید از رهبری واحد پیروی کنیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ان شاء الله به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تا 20 سال آینده کشور کودک کش و ستمگر اسرائیل غاصب از روی نقشه محو خواهد شد./1400/

ارسال نظرات