۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۸۷۷۰
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

دشمنان به دنبال ایجاد فاصله میان نظام و ملت هستند

دشمنان به دنبال ایجاد فاصله میان نظام و ملت هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: دشمنان اسلام، دین و انقلاب می خواهند که بین ما و مکتب امام و شهدا و آرمان‌های آنها فاصله بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امروز در مراسم یادواره شهدای بازی دراز که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در جوار حرم احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: با بررسی آیات و روایات به عظمت مقام شهید بیشتر پی می بریم و درک می کنیم که تکریم آنها امری ضروری است.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در باب اهمیت احترام به مقام شهید، افزود: این امام همام فرمود هنگامی که قیامت فرا برسد سوگند به کسی که جانم در دست اوست اگر انبیاء بر سر راه شهدا باشند به احترام شهدا از مرکب های خود پیاده می شوند چرا که مقام و ارزش شهید را در پیشگاه خدای متعال مشاهده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر شهید طبق روایات اسلامی تا ۷۰ نفر از بستگان و نزدیکان خود را مورد شفاعت قرار می دهد، شهید به مقام شفاعت دست پیدا می کند و این مقامی است که خداوند متعال به آنها عنایت کرده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: شهدای عزیز ما ویژگی های منحصر به فرد زیادی داشتند از جمله تبعیت از امام جامعه، دشمن شناسی، زمان شناسی و موقعیت شناسی و همین باعث شد تا شهدا عظمت پیدا کنند‌.

وی بیان داشت: امروز باید در مسیر شهدا حرکت کنیم راهی که شهدا آن را آغاز کردند و با تقدیم‌جان خود درخت انقلاب را به ثمر نشاندند لذا امروز وظیفه ما است که با روشنگری و جهاد تبیینی که امام جامعه به آن‌تاکید دارد بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار داشت: دشمنان اسلام، دین و انقلاب امروز به دنبال این هستند که ما را نسبت به شهدا سست کنند و بین ما و مکتب امام و شهدا و آرمان‌های آنها فاصله بیندازند.

وی ادامه داد: دشمنان به این منظور از انواع و اقسام توطئه ها و حربه ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

حجت‌ الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: امروز امام جامعه به جهاد تبیین دستور می دهد که همه ما توجه ویژه به آن داشته باشیم و با جهاد تبیین راه شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: باید با جهاد تبیین نسبت به بیان دستاوردهای انقلاب اهتمام ویژه داشته باشیم و آرمان‌های انقلاب را بیان کنیم.

امام جمعه سرپلذهاب گفت: باید با جهاد تبیین اجازه ندهیم که ایمان و اعتقاد ملت ما و به خصوص جوانان نسبت به فرهنگ شهدا و اهل بیت(ع) سست شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر رهبر دستور به جهاد تبیین می دهد، امروز بر یکایک ما عمل به آن واجب است.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: اگر امروز شهید شیرودی ها، شهید پیچک ها و سایر شهدا بودند عَلَم تبیین را برمی داشتند.

وی ادامه داد: شهدا در آن مقطع از زمان بر خود وظیفه دانستند که باید در مقابل دشمن‌ بایستند و نگذاشتند حرف امام جامعه بر زمین بماند و اگر امروز بودند قطعا برای اینکه جامعه عمل به کلام مقام معظم رهبری بپوشانند در بحث جهاد تبیین صحه می گذاشتند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: اگر نسبت به جهاد تبیین و کلام رهبر بی تفاوت باشیم و ضعف نشان دهیم فردای قیامت در مقابل شهدا باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: امروز راه شهدا با جهاد  تبیین ادامه پیدا می کند و این مراسم باید بین ما شهدا پیوند ایجاد کند./1400/

ارسال نظرات