۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۰۹۰۱۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دولت دغدغه های معیشتی آموزگاران را رفع کند

دولت دغدغه های معیشتی آموزگاران را رفع کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: آموزگاران نباید به جز آموزش و تربیت دانش آموزان دغدغه دیگری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از آموزگاران و فرهنگیان کرمانشاه که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین و زیربنایی ترین مشاغل در جامعه بشری، آموزگاری است.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: اولین آموزگار و معلم بشریت، خداوند متعال است و بعد از او، معلمان بسیاری تحت عنوان پیامبران و رسولان خدا برای هدایت بشر ظهور کرده اند که این نشان می دهد معلمی هم عشق است و هم یک رسالت خطیر که خداوند به شما عزیزان سپرده است.

این عالم برجسته کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معلم نباید به جز آموزش و تربیت دانش آموزان دغدغه دیگری داشته باشد، عنوان کرد: کسی که زمان و عمر خود را وقف تربیت و آموزش فرزندان ما می کند کارش از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار است بنابراین هرگونه خدمت به قشر آموزگار و فرهنگی کمترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: متاسفانه به عینه دیده می شود که برخی از معلمان برای تامین نیازهای مالی و اقتصادی خود دارای شغل دوم هستند که بی شک این امر به راندمان کاری آنان در حوزه آموزش ضربه خواهد زد، انتظار داریم که دولت سیزدهم که دولتی انقلابی، مردمی و برآمده از بطن جامعه است مسائل و مشکلات معیشتی این قشر فرهیخته را برطرف کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه مدرسه برای فرزندان ما به عنوان خانه دوم شناخته می شود، تاکید کرد: بعد از خانواده این مدرسه است که کودکان و فرزندان ما با آن آشنا هستند و انس می گیرند، بنابراین باید این فضا، فضایی معنویی، پاک، بانشاط و... باشد، زیرا شخصیت فرزندان ما هم در خانه و هم در مدرسه شکل می گیرد.

وی در پایان سخنان خود عنوان داشت: جایگاه هر جامعه ای در هر زمینه ای نتیجه تلاش ها و مجاهدت های معلمین و آموزگاران است، مدیران و مسئولان امروز همان دانش آموزان دیروز هستند که در محضر معلم علم آموزی کرده اند و امروز خود به عنوان یکی از متولیان اداره امور کشور شناخته می شوند./1400/

ارسال نظرات