۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۱۱۲۲۶

با کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه» بیشتر آشنا شویم

با کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه» بیشتر آشنا شویم
کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه» به قلم محمد حسین شمسایی اثر است درباره حضرت معصومه(س) که به همت انتشارات به نشر منتشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه» به قلم محمد حسین شمسایی پژوهشی مستندگونه درباره حضرت معصومه (س) و اثرات ورود ایشان به ایران بر فرهنگ عامه ایران است.

آداب و آیین هایی که ایرانیان درباره این بانوی مقدس برپا کرده و در طی قرن ها حفظ و به نسل های بعد انتقال داده اند، دستمایه تدوین این اثر قرار گرفته است.

کتاب ايرانيان و حضرت معصومه(س) آثار دوسويه ورودحضرت معصومه (س) به ايران و ساخته شدن آستانه او در شهر قم بر فرهنگ عامه ايران و نيز رفتارها و آداب و آييني را که ايرانيان درباره اين بانوي مقدس برپا کرده اند را بررسي کرده است.

از آنجاکه در اين کتاب جايگاه حضرت معصومه(س) و آستانه اش از منظر فرهنگ عامه بررسي مي شود، کوشيده ايم براي بيان آداب و رسوم، باورها، رفتارها، اشعار و مثل ها به روش فرهنگ عامه رفتار شود.

یکی از ماندگارترین فواید کتاب، پاسخ به پرسش هایی است که برای عموم مردم ایجاد می‌شود. خواه درباره یک مساله و رویداد باشد یا یک شخص و حتی یک دوره تاریخی. کتاب ایرانیان و حضرت معصومه (س) نیز از این قاعده مستثنی نیست و در واقع نویسنده در این اثر می کوشد به پرسش های زیر پاسخ دهد: مهاجرت حضرت معصومه(س) به‌عنوان یکی از اهل بیت پیامبراسلام(ص) چه اندازه در پیدایی و شکل گیری فرهنگ کنونی شهر قم و فرهنگ عامه ایران نقش داشته است؟

ارسال نظرات